یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
کتابداران اردبیل برای بچه‌های عشایر کتابخوانی می‌کنند

اردبیل- کتابداران شهرهای عشایر نشین استان اردبیل همراه با کودکان و نوجوانان عشایر کتاب می‌خوانند.

پروانه رضاقلی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل اظهار کرد: همزمان با اجرای جشنواره کتابخوانی عشایر با عنوان «بیلیک اوبالاری» کتابداران مناطق عشایرنشین در شهرستان های انگوت، اصلاندوز، پارس آباد و بیله سوار استان اردبیل برای مردم عشایر کتاب خوانده و برنامه های فرهنگی اجرا می کنند.

وی افزود: در نخستین روز اجرای این برنامه اکیپ اعزامی از اداره کل کتابخانه های عمومی استان با حضور در جمع دانش آموزان مدارس عشایر شهر انگوت ضمن اجرای مسابقه نقاشی، قصه گویی و اجرای بازی های بومی محلی، کتاب منتخب جشنواره را با عنوان «کوه مرا صدا» به صورت دسته جمعی قرائت کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اردبیل بیان کرد: در شهرستان بیله سوار نیز عشایر استان از جشنواره کتابخوانی عشایر استقبال کرد و کتابخانه سیار «نور» این شهرستان در طول برگزاری جشنواره با حضور در چادرهای مردم عشایر برنامه های فرهنگی و کتابخوانی اجرا می‌کند.

رضا قلی زاده اضافه کرد: عشایر استان اردبیل بویژه ایل شاهسون مغان در امر تولید نقش بسزایی دارند و این جشنواره با هدف توسعه عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی جامعه عشایر به کتاب و منابع اطلاعاتی و نیز ارائه امکانات و خدمات فرهنگی، ایجاد فضای شاد و پرنشاط برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره کتابخوانی عشایر تا ۲۰ اردیبهشت ماه سالجاری با حضور کتابداران در مناطق عشایر نشین در دل کوه و دشت و چادر ادامه دارد و علاقه مندان با مراجعه به آدرس اینترنتی جشنواره در سامانه www.ketabkhooon.ir می توانند در مسابقات الکترونیکی کتابخوانی مربوط به جشنواره « بیلیک اوبالاری» شرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها