شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۲
ایوبی: آخرین کتاب هایم را نمی بینم

همسر ایوبی به ایبنا گفت: «همسرم می‌دانست آخرین آثارش را نمی‌بیند. بیماری همسرم او را نسبت به دیدن آثار در دست انتشارش ناامید کرده بود». سه کتاب «سلاخ‌خانه»، «مرد تشویش همیشه» و «زیر چتر شیطان» نوشته مرحوم ایوبی در دست انتشارند. «صورتک‌های تسلیم» امسال نامزد دریافت جایزه ادبی «جلال آل احمد» بوده است.

همسر محمد ایوبی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره زمان و چگونگی مراسم خاکسپاری ایوبی گفت: زمان این مراسم هنوز نهایی نشده است. با توجه به این‌که مادر، خواهران و سایر بستگان ما در اهواز زندگی می‌کنند، منتظر رسیدن اقوام به تهران هستیم تا مراسم خاکسپاری را برگزار کنیم.

وی درباره کتاب‌های در دست انتشار همسرش توضیح داد: همسرم سه کتاب «سلاخ‌خانه»، «مرد تشویش همیشه» و «زیر چتر شیطان» را در دست انتشار داشت، در حال حاضر با توجه به درگذشت او پیگیری چاپ این کتاب‌ها را انجام خواهم داد.

اعظم کیان افراز، مدیر انتشارات افراز نیز درباره کتاب «مرد تشویش همیشه» که از این نویسنده در دست انتشار دارد، گفت: این رمان بر اساس زندگی حکیم‌ابوالقاسم فردوسی نوشته شده و تا حدود دو هفته پیش زیر نظر مرحوم ایوبی با وجود بیماری او کارهای ویراستاری آن انجام شد.

وی در ادامه افزود: تا 15 بهمن این کتاب منتشر و در بازار نشر توزیع خواهد شد. البته ممکن است مقدمه یا یادداشتی به قلم همسر یا فرزند ایوبی به این کتاب اضافه شود.

محمد ایوبی، داستان‌نویس جنوبی، بامداد امروز در بیمارستان ابن‌سینا در سن 67 سالگی درگذشت. وی از صبح دیروز(جمعه 18 دی)، برای جراحی لگن به بیمارستان منتقل شد؛ اما به علت عفونت ریه به حالت اغما رفت و ساعت 1 و 30 دقیقه بامداد امروز(شنبه 19 دی) درگذشت. بیماری قلبی و عفونت ریه علت مرگ این نویسنده اعلام شده است.

«اندوه جنوبی»، «با خلخال‌های طلایم خاکم کنید» از جمله آثار این نویسنده اند. دو رمان «راه گراز» و «صورتک‌های تسلیم» آخرین آثار منتشر شده ايوبي اند که امسال توسط نشر افراز منتشر شده‌اند. «صورتک‌های تسلیم» امسال نامزد دریافت جایزه ادبی «جلال آل احمد» بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط