یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۸
ويژه نامه دستور به سردبيري احمد سميعي‌گيلاني منتشر شد

پنجمین شماره «ویژه‌نامه دستور»، از مجموعه ویژه‌نامه‌های نامه فرهنگستان، با سردبيري احمد سميعي‌گيلاني منتشر شد. «ظرفیت صفت در فارسی» و«فعل‌های پیشوندی در آثار منثور فارسی» از جمله مقالات اين ويژه‌نامه است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «ظرفیت صفت در فارسی»(امید طبیب‌زاده)، «فعل‌های پیشوندی در آثار منثور فارسی از آغاز تا پایان قرن پنجم»(م. رضایتی‌کیشه‌خاله، م. دیان) و «جملات گسسته: دو مقوله متمایز یا مقوله‌ای واحد؟»(ع. خرمایی، ا. شهباز)، «معرفه و نکره در زبان فارسی»(محمد راسخ‌مهند)، «بررسی صوری و معنایی قید در زبان فارسی با تاکید بر ویژگی‌های صوری آن»(زهرا زندی‌مقدم)،«بررسی افزوده‌ها در زبان فارسی براساس رویکردهای نقشی و صوری»(آزیتا جعفری)، «بررسی مجهول در زبان فارسی بر پایه رده‌شناسی زبان»(مهرزاد منصوری) و «هنوز: یک قید نمودی»، (افسانه غریبی)، از مطالب بخش مقاله اين نشريه است.

«معرفی و نقد کتاب مکاتب زبان‌شناسی نوین در غرب»، نوشته محمد دبیرمقدم، «نقدی بر نقد تمیز» به قلم امید طبیب‌زاده، «معرفی و نقد کتاب دستور زبان فارسی معاصر»نوشته محمد راسخ‌مهند و «معرفی و نقد کتاب دستور مختصر زبان فارسی» به قلم زهرا زندی‌مقدم، نيز از مقاله‌هاي فصل «نقد و بررسی» اين ویژه‌نامه دستور فرهنگستان به شمار مي‌آيند.

شماره پنجم «ویژه‌نامه دستور»، به سردبیرى احمد سمیعى‌گیلانى و دبیری محمد دبیرمقدم  236 صفحه است و با قيمت 15000 ریال ارايه مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط