یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۶
مجموعه داستاني از ميثم نبي منتشر شد

مجموعه داستان «دنيا در آغوش من است»، نوشته ميثم نبي از سوي نشر افكار منتشر شد. در اين كتاب موضوعاتي امروزي، همراه با برخي دغدغه‌هاي آدم‌هاي شهري مساله ذهني نويسنده بوده است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «دنيا در آغوش من است»، اولين مجموعه داستان نبي و شامل 7 داستان كوتاه است. 

نويسنده در اين مجموعه سعي داشته تا بخشي از دغدغه‌هاي آشناي اقشاري از ساكنان شهرهاي بزرگ ايران را محور اغلب داستان‌هايش قرار دهد.
 
نبي در اين داستان‌ها زباني روان و ساده را از جنس عادي‌ترين ديالوگ‌ها و واگويه‌هاي روز به كار برده است. اولين داستان كتاب كه با دلبستگي‌هاي راوي نسبت به نمايش و نمايشنامه‌نويسي همراه است، اين‌گونه نوشته شده است: 

«ماري، همسر شخصيت اصلي از اين وضعيت ناراضي بود، ديگر كاسه صبرش لبريز شده بود و با آنكه مي‌دانست از لحاظ مالي در مضيقه هستند، تهديد كرده بود كه اگر از شغلش دست نكشد از او جدا خواهد شد و شخصيت اصلي موضوع را با صميمي‌ترين دوستش باب در ميان گذاشته بود...»
 
در بخش پاياني داستان «شكر خنده‌هاي شيرين» نيز اين‌گونه آمده است: 

«رفتم توي اتاق خواب و نشستم روي تخت. آباژور را از كارتنش درآوردم زدم توي پريز و گذاشتم روي ميز. مدتي نگاه كردم. كمي بعد دراز كشيدم و چشم‌ها را بستم. تيليك تيليك.. نور صورتم را نوازش مي‌كرد...»
 
و قسمتي از توضيحات پشت جلد كتاب: 

«من از آذري چيزي نمي‌فهمم رحمان. اما هر بار كه مي‌خواني تصوير دختري از ايل را با روسري رنگي در مقابل چشمم مجسم مي‌كني و من به تصوير خيالي دختري مي‌انديشم كه شبيه موناليزا بر صورتم لبخند مي‌زند..زخم سارا توي صداي توست... تو مردي و خبر نداري ....»
 
مجموعه داستان «دنيا در آغوش من است»، اسفند امسال(89)، به شمارگان 1100 نسخه ‌از سوي نشر «افكار» راهي بازار كتاب شد. اين كتاب 88 صفحه و قيمت آن 2500 تومان است.

نبي، فارغ‌التحصيل كارشناسي تئاتر با گرايش ادبيات نمايشي و دانشجوي رشته راديو در دانشكده صدا و سيماست. وي در حال حاضر در حال تنظيم مقالاتي درباره امانوئل اشميت، در قالب يك كتاب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها