دوشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۳
تجهيز هزار كتابخانه سپاه پاسداران به همت معاونت امور فرهنگي

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اختتامیه هفتمين همايش انتخاب كتاب سال سپاه گفت: معاونت امور فرهنگي وزارت ارشاد، در زمينه فعال‌سازي كانون پاسداران اهل‌قلم و ‌تجهيز هزار كتابخانه سپاه، تفاهم‌نامه‌اي با سپاه پاسداران منعقد كرده است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، آيين اختتاميه هفتمين همايش انتخاب كتاب سال سپاه و پاسداران اهل‌قلم، صبح امروز (20 تير ماه) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. 

دکتر سيد محمد حسيني، در این مراسم با اشاره به ضرورت كتابت و ثبت علوم مختلف گفت: با توجه به توصيه‌هاي امام‌خميني (ره) و مقام معظم رهبري در زمينه لزوم تدوين تاريخ انقلاب و تفسير حوادثي مانند دفاع‌مقدس، تاثير و بازتاب كتابت غيرقابل انكار است.

وي از احاديث امام‌صادق (ع) درباره اهميت كتابت ياد كرد و ادامه داد: مكتب اهل‌بيت(ع) نيز با وجود فشارها و تهديدات دشمنان، از راه كتابت به ثبت رسيده‌ و در طول تاريخ از بين نرفته ‌‌است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: در حال حاضر جنگ نرم، بسيار جدي است و نمي‌توان به راحتي از كنار آن عبور كرد. جنگ نرم، تمام عرصه‌ها مانند دانشگاه‌ها، مدارس و حتي كتاب‌ها را تحت الشعاع قرار داده است.

وي در ادامه با اشاره به رسالت مشخص شده سپاه پاسداران در قانون اساسي،‌ مبني بر صيانت از دستاوردهاي انقلاب اسلامي خاظرنشان كرد: كار فرهنگي، مختص يك دستگاه خاص نيست، بلكه هر فرد متعهد بايد در كنار ساير فعاليت‌های خود به اين موضوع نيز بپردازد.

سيد محمد حسيني در پايان، قلم را تمدن‌ساز ارزيابي كرد و گفت: معاونت امور فرهنگي وزارت ارشاد، در زمينه فعال‌سازي كانون پاسداران اهل‌قلم و ‌تجهيز هزار كتابخانه سپاه، تفاهم‌نامه‌اي با سپاه پاسداران منعقد كرده و اميدواريم كه شاهد رونق هر چه بيشتر عرصه كتاب در سپاه پاسداران باشيم.

آيين اختتاميه هفتمين همايش انتخاب كتاب سال سپاه و پاسداران اهل‌قلم به همت معاونت فرهنگي و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها