شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۵
تفاهم‌نامه‌هاي استاني ارشاد در حد مطلوبي قرار دارند

علي گهرسودي، معاون امور فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ايلام، ‌تفاهم‌نامه‌هاي معاونت فرهنگي وزارت ارشاد با اداره‌هاي ارشاد استان‌ها را در حد مطلوبي ارزيابي كرد و گفت: به نسبت هر استان مسايل مختلفي در اين تفاهم‌نامه‌ها پيش‌بيني شده است./

گهرسودي به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: برگزاري همايش تبیين مفاد اين تفاهم‌نامه‌ها كه در ساري برگزار شد،‌ بسيار ضروري بود و این همایش گامي مهم در راستاي تحقق اجراي صحيح اين تفاهم‌نامه‌ها به شمار مي‌آيد.

وي ادامه داد: براي ترويج كتاب‌خواني، ‌اجراي صحيح بندهاي اين تفاهم‌نامه مي‌تواند كمكي باشد به تلاشي كه در استان‌ها براي ترويج كتاب‌خواني انجام مي‌شود. هرچند كه رونق كتاب به توجه و حمايت‌هايي بيش از اين نياز دارد.

معاون امور فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ايلام همچنين با بيان اين مطلب كه ترويج كتابخواني نياز به ابزارهاي مختلفي دارد، افزود: بايد راهكارهاي تازه‌اي را براي جذب كتاب در كتابخانه‌هاي عمومي و ديگر مخازن كتاب ارايه داد.

گهرسودي تصريح كرد: ارزشمندي كتاب به كيفيت و كميت آن بستگي دارد ولي متاسفانه در كشور ما بيشتر به كميت توجه شده و كيفيت را در نظر نمي‌گيريم.

وی افزود: افزايش شمارگان كتاب‌ها بايد به همراه افزايش كيفي آثار باشد تا بتوان به افزايش ميزان مطالعه در كشور اميد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها