به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مهندس سید حسین هاشمی صبح امروز(28 آذر) در آيين گشايش هجدهمين نمايشگاه چاپ و بستهبندي تهران و در ميان دست اندرکاران و پیشکسوتان صنعت چاپ کشور افزود: دست اندرکاران این حوزه باید با تکیه بر ذوق مشتری، بخش بستهبندی را ارتقا دهند تا سود و منفعت بیشتری از سوی سفارش دهندگان داخلی و خارجی کسب شود.
وی ادامه داد: صنعت چاپ کشور اسیر دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و برای اینکه دست اندرکاران این حوزه بتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند باید صدای بلندتری داشته باشند.
هاشمی با اشاره به مسوولیت معاونت مدیریت و نیروی انسانی ریاست جمهوری برای تعیین تکلیف وضعیت صنعت چاپ کشور، اظهار کرد: باید با سیاست این معاونت بخشی از صنعت چاپ کشور که بیشتر به بخش صنعت مرتبط است به وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخش فرهنگی آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شود تا کارها بهتر و مناسبتر پيش برود.
وی تصریح کرد: در بخش بودجه نیز اگر هیچ یک از وزارتخانههاي مرتبط نتوانستند برای این صنعت کار خاص و مشخصی انجام دهند، دست اندرکاران صنعت چاپ میتوانند به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مراجعه کنند تا در بودجه سال 1391 لحاظ شود.
به گفته هاشمی، با توجه به بحران اقتصادی موجود در جهان، صنعت چاپ از گردش مالی گستردهای در سطح جهان برخوردار است و امیدواریم با تمام پیچیدگیهای موجود مشکلات این بخش برطرف شود.
در ادامه این مراسم، معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در سخنانی گفت: نمایشگاه چاپ تهران یکی از مهمترین نمایشگاههای حوزه فرهنگ و نشر است که موجب ارتقای سطح تکنولوژی این صنعت میشود.
محمد علی ضیغمی افزود: یکی از مشکلات این نمایشگاه در بخش ارزی است، حضور شرکتکنندگان خارجی در نمایشگاه برای افزایش بهرهوری صنعت چاپ ضروری است و از اهمیت ویژهای برخوردار است.
وی با بیان اینکه دعوت از دستاندرکاران و فعالان صنعت چاپ کشورهای مختلف در قالب هیاتهای تجاری یکی از ضروریات این نمایشگاه است، اظهار کرد: با توجه به محدودیتهای موجود، حضور هیاتهای تجاری در نمایشگاه، موجب پربارتر شدن نمایشگاه
میشود از سویی زمینه را برای بازاریابی خوب و مناسب فراهم
میکند.
وی اضافه كرد: در سالهای اخیر تجارت، مبتنی بر منابع بازاریابی است و تمام صنایع برای فروش بهتر و بیشتر متکی به بخش بازاریابی و فروش هستند.
ضیغمی رشد تکنولوژیهای صنعت چاپ را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: صنعت چاپ کشور در حوزههای مختلف نیازمند تنظیم و تدوین استراتژی و برنامه است که باید توسط بخش غیردولتی دنبال شود.
وی با بیان اینکه اکنون تشکلهای مختلفی در صنعت چاپ کشور فعالیت میکنند، یادآور شد: تاسیس یک تشکل منسجم و قوی در بخش غیردولتی برای پیگیری، حمایت و برنامههای راهبردی، ضروری است تا مسایل و مشکلات موجود در این حوزه شناسایی و پیگیری شود.
به گفته ضیغمی، این تشکل میتواند با حضور نمایندگان اصناف مختلف صنعت چاپ در بخش لیتوگرافی، صحافی، چاپ، بسبتهبندی و ... زمینه رشد و ارتقای این صنعت را فراهم سازد.
وی در بخش دیگر سخنان خود به کارگروههای تخصصی وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: دست اندرکاران صنعت چاپ کشور میتوانند مشکلات خود را در حوزههای مختلف به کارگروه تولید ارایه دهند و برای پیگیری برنامههای خود اقدام کنند.
هجدهمین نمایشگاه بینالمللی چاپ و بستهبندی تهران تا روز پنجشنبه اول دی ماه امسال در محل دایمی نمایشگاه بینالمللی تهران برپاست.
دوشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۷
نظر شما