پنجشنبه ۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰
«آيت اشراق» با دست پُر مي‌آيد

انتشارات آيت اشراق كه در حوزه توليد و احياي آثار ديني و عرفاني فعاليت مي‌كند، علاوه بر داشتن دو اثر در نوبت ارزيابي در دومين مرحله داوري‌هاي كتاب سال، آثاري از مكتوبات فارسي را در آستانه نشر دارد. «شرحي كامل بر دعاي سمات» و مجموعه «طريق وصال» از جمله اين مكتوباتند._

محسن سيد تاج‌الديني، مدير انتشارات آيت اشراق، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به اين كه اين مركز در طول فعاليت چهار ساله خود موفق به چاپ و نشر بيش از 50 عنوان كتاب در موضوعات علوم عقلي و عرفاني شده است، عنوان كرد: از اين ميان مي‌توان كتاب «كشف الوجوه الغُر لمعاني نظم الدُر» اثر عزالدين محمود كاشاني را بيان كرد.

وي افزود: اين كتاب كه اثر «شايسته تقدير» جشنواره كتاب فصل گذشته شناخته شد، شرح «تائيه ابن فارض»(معروف به نظم السلوک یا نظم الدُرّ، قصیده ای عرفانی در احوال و
مراتب سلوک ، سروده (ابن فارِض) در حوزه عرفان است كه با تصحيح «محمد بهجت» فرزند آيت‌الله بهجت تدوين شده و اكنون در مراحل بررسي دومين دوره داوري كتاب سال قرار دارد.

تاج‌الديني درباره مجموعه سه جلدي «شرحي كامل بر دعاي سمات» اثر «شيخ كاظم سلامتي» كه در شمار آثار در آستانه نشر اين مركز جاي دارد، عنوان كرد: اين اثر كه نخستين بار است كه به شكل كامل چاپ مي‌شود و رويكردي عرفاني ـ اخلاقي دارد، تا يك ماه آينده به بازار كتاب راه خواهد يافت.

وي مجموعه دو جلدي «طريق وصال» را كه اثر ديگري از نويسنده ياد شده است، ديگر كتاب در آستانه نشر آيت اشراق برشمرد و توضيح داد: اين دو اثر با رويكردي عرفاني و تكيه بر سخنان، احاديث و روايات ائمه اطهار(ع) تاليف شده‌اند و محقق در مواردي از مباني عرفاني و فلسفي نيز بهره برده است.

مدير انتشارات آيت اشراق كتاب «شرح فصوص الحكم» اثر شاه نعمت‌الله ولي را كه در حوزه عرفان نظري تاليف شده است، كتاب ديگري نام برد كه علاقه‌مندان و مخاطبان تخصصي تا زمان عيد نوروز سال 91 موفق به تهيه آن از كتابفروشي‌ها خواهند شد. اين اثر با تصحيح هيات علمي انتشارات آيت اشراق منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها