پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
«ياران» تبريز با 155 عنوان کتاب به مصلا آمده‌اند

مدير مسوول انتشارات «ياران» تبريز از حضور اين نشر با 155عنوان کتاب در بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران سخن گفت و برپايي اين نمايشگاه را اقدامي بسيار پسنديده دانست.

حسين قلي‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، اظهار کرد: برگزاري سالانه نمايشگاه‌هاي بين‌المللي کتاب تهران مزايا و همچنين کمبودهاي منحصر به‌ همان سال را به همراه دارد اما ذات و نفس برپايي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي کتاب تهران بسيار خوب و پسنديده است.

وي با بيان اين كه «ناشران سراسر ايران از برپايي چنين نمايشگاه‌هايي استقبال مي‌کنند اما گراني کاغذ سبب شده تا برخي از ناشران در بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران حاضر نباشند» ادامه داد: البته گراني کاغذ بر آثار توليد شده از سوي انتشارات «ياران» هم تاثيرگذار بوده است و ما نتوانستيم تمامي کتاب‌هاي مورد نظر خود را براي اين دوره از نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران آماده کنيم.

قلي‌زاده درباره آثار شاخص نشر ياران در اين دوره از نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران گفت: کتاب «صد داستان کوتاه» اثر امير مدرسي که با رويکردي اجتماعي نوشته شده، از بهترين آثار اين نشر است. آثار ديگري که پيش‌بيني مي‌شود با استقبال خوبي روبه‌رو مي‌شوند، مجموعه كتاب‌هايي‌اند كه با عنوان‌هاي «سوپ جوجه...» نوشته شده‌اند؛ نظير «سوپ جوجه براي تقويت‌ روح مردان»، «سوپ جوجه براي تقويت‌ روح زنان».

وي پرداخت بهاي كتاب با استفاده از بن الكترونيكي از سوي خريداران در نمايشگاه تهران را اقدامي مناسب دانست و بيان کرد: اگر هنگام استفاده از دستگاه‌هاي كارتخوان مشکل فني پيش نيايد، استفاده از بن الکترنيکي بسيار راحت‌تر است و ناشران و غرفه‌داران در هنگام برپايي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي کتاب از آن استقبال مي‌کنند.

وي ادامه داد: در گذشته که استفاده از بن کاغذي رايج بود، ناشران را با مشکلات گوناگون و عديده‌اي روبه‌رو مي‌شدند؛ نظير صرف وقت فراوان براي مُهر زدن تمامي بن‌هاي کاغذي و ارايه‌ آن‌ها به بانک و تحويل مبلغ معادل آن بر حسب تاريخ‌ انقضاي اعتبار بن‌هاي کاغذي.  
اکنون با الکترونيکي شدن بن‌ خريد کتاب، هزينه‌‌ انجام شده براي توليد کتاب، بي‌واسطه و بدون انتظار به حساب‌ ناشر يا غرفه‌دار واريز مي‌شود.

وي با بيان اين‌که در کارنامه نشر «ياران» تبريز، انتشار بيش از 750 عنوان کتاب به ثبت رسيده است، گفت: اغلب آثار منتشر شده اين انتشارات در حوزه‌هاي روان‌شناسي، تاريخ و ادبيات آذربايجانند. البته بر اساس تقاضا و نياز مخاطبان کتاب، كتاب‌هاي حوزه‌هاي ديگر را هم منتشر مي‌کنيم.

بيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران تا 23 ارديبهشت در مصلاي بزرگ امام خميني(ره) تهران برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط