سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰

حوزه هنری استان کرمان در هفته کتاب امسال، آیین نقد و بررسی کتاب «برای ترلان» اثر عباس افضلی را برگزار می‌کند./

مهدی بذرافشان، مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان کرمان با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: کتاب «برای ترلان» مجموعه خاطرات شهیدمحمد افضلی را از زاویه دید عباس افضلی، فرزند شهید ارایه کرده است.

وی با بیان این‌که عباس افضلی این خاطرات را به عنوان شنونده خاطرات از زبان اقوام، دوستان و همرزمان شهید افضلی در کتاب «برای ترلان» مکتوب کرده‌است، گفت: این اثر نخستین بار در شهریور ماه امسال منتشر شد. استقبال از آن به‌قدری چشم‌افسا بود که بعد از 10 روز از نخستین انتشارش، به چاپ دوم رسید.

مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان کرمان عنوان کرد: حوزه هنری استان کرمان تصمیم دارد این اثر را در هفته کتاب امسال و در سالن همایش‌های حوزه هنری نقد و بررسی کند. این مراسم با حضور یک میهمان (منتقد) غیربومی برگزار خواهد شد که نام این میهمان به‌زودی از سوی دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری کشور اِعلام می‌شود.

بذرافشان با بیان این‌که معرفی و گفت‌وگو درباره نوع نگاه نویسنده در کتاب «برای ترلان» از جمله اهداف برگزاری این مراسم به شمار می‌آید، گفت: اگر نویسندگان حوزه خاطره‌نویسی ادبیات پایداری اصل امانت و صداقت را در نوشته‌های خود در نظر داشته باشند، بدون تردید جوان‌ها به مطالعه این‌گونه کتاب‌ها ترغیب می‌شوند.

وی همچنین از چاپ جلد نخست کتاب «من هم گریه می‌کنم» اثر عباس میرزایی در روزهای آینده خبر داد و گفت: این اثر که خاطرات ابراهیم سعادت‌فر، جانباز شیمیایی هشت سال دفاع مقدس را دربردارد، به‌زودی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر خواهد شد.

مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان کرمان با بیان این‌که حوزه هنری در آذرماه امسال به برگزاری آیین نقد و بررسی کتاب «من هم گریه می‌کنم» اقدام خواهد کرد، افزود: جلد نخست این اثر، خاطرات مربوط به حضور سعادت‌فر در جبهه و فرآیند شیمیایی‌شدن و دوره درمان وی در اُتریش را دربردارد.

بذرافشان با اشاره به این‌که حوزه هنری استان کرمان اکنون تدوین جلد دوم این اثر را در دستور کار دارد، گفت: دومین جلد کتاب «من هم گریه می‌کنم» به شرح فعالیت‌های جنگی و مباحث مربوط به دید‌بانی و شناسایی‌های سعادت‌فر در دوران جنگ می‌پردازد. این اثر سال آینده در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط