به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بیستمین چاپ کتاب «مدیریت فروش و فروش حضوری (یا نگرش بازار ایران)» عنوان اثری از پرویز درگی مدرس دانشگاه و مشاور و محقق بازاریابی است که در دو فصل به همت انتشارات بازاریابی منتشر شده است.
نخستین فصل کتاب با عنوان «فروشندگان حرفهای، مهارتها و ویژگیهای ایشان» به مباحثی مانند مهارتها و ویژگیهای فروشندگان حرفهای، عزت نفس فراوان، نماینده (یا نیروی) فروش کیست؟، مهارت همدلی و نقش نیروهای فروش در بازاریابی موفق اشاره دارد.
نویسنده، در نخستین فصل کتاب مقوله مهارت همدلی را به عنوان یکی از ویژگیهای فروشندگان آورده است. به اعتقاد نویسنده، سمپاتی یعنی همدردی کردن با دیگران اما امپاتی، یعنی همدلی با دیگران عنوان شده است. همدلی چیست؟ بخش دیگری است که نویسنده در این قسمت با روایت یک داستان کوتاه کوشیده به درک بهتر مخاطب از مفهوم همدردی کمک کند.
در نتیجهگیری این کتاب آمده است:«اگر بتوانیم خود را به جای طرف مقابل بگذاریم و از زاویه دید او به موضوع بنگریم، راحتتر میتوانیم نیازها و خواستهای مشتری را حدس بزنیم و به آرزوها و مطلوبیتهای او پی ببریم.»
دومین فصل کتاب با عنوان «مدیریت فروش» شامل موضوعاتی مانند اهداف یا وظایف نیروی فروش، خط مشی نیرویهای فروش، ساختار منطقهای فروشندگان و اندازه کارکنان فروش و آموزش نمایندگان فروش است.
مولف در تشرح انتخاب نمایندگان فروش، آورده است:«مخارج سنگین ناشی از انتخاب افراد نالایق و بیکیفیت بسیار زیاد است. لذا در انتخاب نمایندگان فروش لایق باید دقت شود. انتخاب نیروی مناسب، امروز از سوی نیروهای متخصص و با تجربه صورت میگیرد که به صورت تیمی عمل میکنند. بهعنوان نمونه برای انتخاب مهمانداران شایسته در یکی از شرکتهای هواپیمایی، تیم ارزیابی متقاضیان از یک نفر از مدیران شرکت، یک نفر از بهترین مهمانداران و دو نفر از مشتریان و یک خلبان تشکیل شده است.»
بیستمین چاپ کتاب «مدیریت فروش و فروش حضوری» با شمارگان یکهزار و 100 نسخه به بهای 16 هزار تومان به همت انتشارات بازاریابی منتشر شده است.
پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۲:۰۰
نظرات