سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۰
زندگينامه «فارابي» رمان شد

«شروين وكيلي» رمان زندگينامه «فارابي» را به منظور تهيه متن يك سريال به همين نام براي مركز سيمافيلم نوشت. اين رمان، سير زندگي فارابي را از 10 سالگي و بعد از فوت مادرش تا لحظه مرگش روايت مي كند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به گفته «وكيلي»، در حال حاضر نگارش اين رمان به پايان رسيده و نسخه كامل آن تحويل سيمافيلم شده است.
 
وي افزود: اين رمان با اين قصد نوشته شده كه يك فيلمنامه براي سريال، بر مبناي آن به رشته تحرير درآيد.
 
«حسين ترابي» فيلمنامه نويس و كارگردان پيشكسوت، پيش از اين تحقيقاتي پيرامون شخصيت فارابي انجام داده بود كه بعدها بخشي از اين تحقيقات در اختيار شروين وكيلي، نويسنده رمان «فارابي» قرار گرفت.
 
وكيلي در اين باره اظهار داشت: تحقيقات آقاي ترابي كامل بود كه با ورود بنده به اين پروژه، تحقيقاتي نيز از سوي من انجام شد تا مبناي نگارش رمان قرار بگيرد.
 
نويسنده «فارابي» در مورد همكاري حسين ترابي براي نگارش رمان، اعلام كرد: آقاي ترابي خيلي كمك كرد و در خواندن، نقد، مشاوره و ويرايش رمان نهايت همكاري را با بنده داشت.
 
اين نويسنده نوع روايت در رمان «فارابي» را سوم شخص عيني عنوان كرد و با اشاره به اين نكته كه در نهايت ماحصل نگارش اين مرحله بايد يك فيلمنامه باشد، گفت: باتوجه به اين كه شكل رمان تاريخي است، روايت داستاني را نيز سوم شخص قرار داديم تا قابل برگردان به فيلمنامه باشد؛ چرا كه اين نوع روايت، عيني تر و سينمايي تر است.
 
رمان «فارابي» در 380 صفحه آماده شده است. اين رمان كه به زندگي فيلسوف بزرگ ايراني(فارابي) پرداخته است، پس از طي مراحل تاييد و تصويب در قالب سريال عرضه خواهد شد.
 
مركز سيمافيلم ضمن توجه به مقوله علم و بازشناخت چهره هاي اين عرصه، تاكنون آثار بسياري را مقابل دوربين برده است. 

«ابونصر محمدبن محمدبن طرخان» معروف به فارابي در حدود سال 257 هجري قمري در ناحيه «فاراب» خراسان به دنيا آمد. در جواني براي تحصيل به بغداد رفت و به فراگرفتن منطق و فلسفه پرداخت.

فارابي آثار پرشماري از خود به جا گذشته كه از آن جمله، مي‌توان به شرح‌هايي بر نوشته‌هاي ارسطو مانند منطق، طبيعيات، آثارالعلويه، و مابعد‌الطبيعه اشاره كرد.
 
فارابي در سال 338 هجري قمري و در سن هشتاد سالگي در دمشق وفات يافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط