یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
پایان‌نامه‌های برتر علوم انسانی در زمینه تولید و اشتغال منتشر می‌شوند

دبیر علمی جشنواره قدردانی از پایان‌نامه‌های برتر علوم انسانی در زمینه تولید و اشتغال از چاپ مقاله‌های برتر این جشنواره خبر داد و گفت: انتشار این آثار و معرفی خروجی‌ها، حمایت از برگزیدگان آن به شمار می‌آید.

سمیه توحیدلو در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره قدردانی از پایان‌نامه‌های برتر علوم انسانی در زمینه تولید و اشتغال از ابتدای آذر فراخوان مقاله داده است، عنوان کرد: قرار است مقالات برتر در قالب کتاب منتشر شوند. تاکنون حدود چهار صد مقاله توسط دبیرخانه رصد شده و 100 مقاله هم به دبیرخانه واصل شده است. می‌خواستیم پایان نامه و رساله‌هایی که منتج به کاربرد شده‌اند را مد نظر قرار دهیم.
 
دبیر علمی جشنواره قدردانی از پایان‌نامه‌های برتر علوم انسانی در زمینه تولید و اشتغال افزود: در چهارگروه مجموعه رساله‌ها داوری و ارزیابی می‌شود که شامل رشته‌هایی چون علوم اقتصادی، مدیریت، حسابداری، رشته‌های علوم اجتماعی، مطالعات فرهنگی و ارتباطات، تاریخ و جغرافیا، حقوق، علوم سیاسی و الهیات، زبان، فلسفه است. در این جشنواره داوران داخلی و خارجی در ارزیابی آثار دخیل هستند. 
 
دبیر علمی این جشنواره با اشاره به مجموعه‌هایی که با پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برای داوری آثار همکاری داشته اند، گفت: معاونت پژوهشی وزارت علوم، معاونت علمی ریاست جمهوری، صندوق حمایت از پژوهشگران، وزارت کار و مجموعه‌های دانشگاهی که دارای پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی هستند با این جشنواره همکاری داشتند. از سوی دیگر به طور مثال سازمان‌هایی مانند اوقاف از ما خواسته‌اند که پایان‌نامه‌های برتر را به آنها معرفی کنیم.
 
وی با اشاره به حمایت‌هایی که قرار است از برگزیدگان این آثار صورت بگیرد، گفت: ما در پژوهشکده علوم انسانی کاربردی به دنبال ارتباط و تعامل پژوهشگران با نهادها و سازمان‌های بیرونی هستیم و می‌خواهیم طرح‌های پژوهشی علوم انسانی را کاربردی کنیم. یکی از حمایت‌های خوب در این حوزه خروجی گرفتن خوب است که یکی از آنها انتشار این آثار در قالب کتاب است. 

به گفته توحیدلو، پایان‌نامه‌های ارشد و رساله‌های دکتری که داوری می‌شوند، متعلق به فارغ‌التحصیلانی هستند که در 10 سال اخیر پایان‌نامه‌ها و رساله‌های خود را دفاع کرده‌اند، همچنین، از دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها خواسته شده تا پایان‌نامه‌های ارشد و رساله‌های برتر دکتری را اعلام کنند چراکه بخشی از این جوایز که در نظر گرفته‌ایم به مجموعه‌های دانشگاهی ارائه می‌شود. 

وی یادآور شد: تلاش ما این است که جشنواره را در ابتدا به صورت دوسالانه برگزار کنیم تا دیده شود و در سال‌های آتی نیز می‌توانیم آن را به تدریج سالانه برگزار کرد.
 
دبیر علمی جشنواره قدردانی از پایان‌نامه‌های برتر علوم انسانی در زمینه تولید و اشتغال در پایان گفت: آیین اختتامیه این جشنواره نیمه دوم اسفند برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها