مدیرنشر «هوپا» با اشاره به تاثیر مثبت اجرای طرحهای تخفیف در بهبود توزیع یارانه، کاهش زمان طرح و حذف بخش پرفروشها در سایت را نشانههای ارتقاء این طرح دانست.
این فعال حوزه نشر روشهای سابق اختصاص یارانه مانند تخصیص بن به مخاطبان یا یارانهای که بهویژه در نمایشگاهها به ناشران تعلق میگیرد را نمونه هدر رفتن و انحراف یارانه در حوزه کتاب عنوان کرد.
متولی در بیان دیگر وجوه مثبت طرحهای تخفیف فصلی گفت: حمایت از کتابفروشیها بهویژه کتابفروشیهای کوچک نیز از دیگر زوایای مثبت طرحهای تخفیف فصلی است.
مدیر نشر «هوپا» ادامه داد: بهنظر میرسد که طرحهای تخفیف فصلی زمینه کاهش جایگاه کتاب در جامعه را به دنبال دارد چراکه مخاطب کتاب را به اصطلاح شرطی میکند و نتیجه آن این شده که مردم عادت کردهاند در هر شرایطی از ناشران و کتابفروشها مطالبه تخفیف دارند؛ بنابراین ناشر برای جبران این تخفیف مجبور به افزایش قیمت میشود.
متولی با اشاره به تغییر مدیریت موسسه خانه کتاب گفت: بعد از تغییر مدیریت موسسه خانه کتاب، با حضور چند ناشر موفق در طرحهای تخفیف و همچنین نماینده کتابفروشان نشست صمیمانهای برگزار و درباره زوایای مختلف این طرح بحث شد. براساس مباحث مطرح در این نشست بسیاری از دیدگاهها در اجرای طرح عیدانه سال 97 ازجمله کاهش زمان طرح، حذف بخش پرفروشها در سایت اجرایی شد.
متولی افزود: در این نشست البته پیشنهادها و انتقادات دیگری هم مطرح شد که امیدوارم در آینده با ایجاد زیرساختهای لازم توسط مجری طرح از معایب طرح کاسته و مزیتهای آن افزایش یابد.
متولی همچنین با اشاره به سابقه آشنایی خود با نیکنام حسینیپور بیان کرد: مدیرعامل جدید موسسه خانه کتاب که سالهاست با وی آشنایی دارم بسیار اهل تعامل است و به دیدگاه ناشران توجه دارد.
نظر شما