چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۹
محبوبه بیات: بسیاری از سینماگران زبان فارسی را نمی‌شناسند

محبوبه بیات، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، از لزوم توجه فراگیر سینماگران کشورمان نسبت به یادگیری صحیح زبان فارسی و نقش کتابخوانی در این موضوع سخن گفت./

بیات به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: تاکید بر مساله کتابخوانی در میان جامعه سینمایی کشور آن قدر بدیهی و روشن است که تاکید بر آن تنها به منزله یادآوری خواهد بود.

وی ادامه داد: برای قشر هنرمند،شرم‌آور است که نتوانند متن را درست تلفظ کنند و با زبان فارسی آشنایی نداشته باشند. این عدم تسلط بر زبان سبب می‌شود که جوانان نیز در تربیت هنری دچار مشکل شوند.

بیات با بیان این‌که "متاسفانه عمده اطلاعات نسل جدید ما شامل اطلاعات شفاهی است"، افزود: به همین دلیل است که این نسل نمی‌تواند از کتاب خواندن لذت ببرد. به نظر من سیستم آموزشی باید روی آموزش زبان فارسی به شکل گسترده‌تری عمل کند.

بیات تصریح کرد: بسیاری از فیلمنامه‌ها شباهتی به شخصیت بازیگران ندارند و تنها با رجوع به منابع مکتوب می‌توان از اطلاعات تاریخی و جامعه‌شناسی در راستای شخصیت‌پردازی بهتر بهره‌مند شد.

وی در پایان گفت: آرزو دارم روزی یکی از نقش‌های "آندورا" اثر "ماکس فریش" را بازی کنم.

محبوبه بیات، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، در دانشکده هنرهای دراماتیک در رشته‌های بازیگری و کارگردانی تحصیل کرده و عضو تئاتر اداره فرهنگ و هنر شهر مشهد و سپس اداره تئاتر تهران بوده است. آغاز بازی او در سینما با فیلم گوزن‌ها ساخته مسعود کیمیایی در سال ۱۳۵۳ بود. از دیگر فیلم‌هایی که این بازیگر درآن بازی کرده می‌توان به آثاری چون "مادر"،‌ "آتش بس" و "مسافران" اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط