چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۴
آيت‌الله مكارم شيرازي وهابيون افراطي را به مناظره دعوت كردند

آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي، ضمن انتقاد از انتشار كتاب‌هاي توهين‌آميز نسبت به شيعه در عربستان، خطاب به وهابيون افراطي، گفتند: اگر حقيقت با شماست، چرا اجازه انتشار كتاب‌هاي شيعي را در مكه و مدينه نمي‌دهيد تا همگان حقيقت را دريابند؟ ما آماده‌ایم با بزرگان آنها در حضور رسانه‌های جهانی به مناظره بپردازیم تا حقانیت حقیقی برای همگان مشخص شود. /

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،‌ به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي، ايشان امروز (چهارشنبه 6 آبان ماه) طي سخناني در آغاز درس خارج خود در قم، با اشاره به برخی حرکت‌های نابخردانه‌ وهابی‌ها در سر زمین وحی، گفتند: در روزهای اخیر، از مکه، مدینه و حجاز خبر می‌رسد كه وهابی‌های افراطی در اقدامی نابخردانه، دست به اعمالی ناشایست زده‌اند. 

ايشان با بیان اینکه مزاحمت‌های کلامی وهابی‌هاي متعصب به شیعیان در سال جاری کاهش یافته است، خاطر نشان کردند: متأسفانه وهابی‌های افراطی با انتشار کتاب‌هایی علیه شیعه، اقدام به فحاشی و اهانت كرده‌اند که از هیچ فرد عاقلی چنین حرکتی شایسته نیست. 

آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي تاكيد كردند: اگر وهابی‌ها تصور مي‌كنند اقدامشان شایسته و سخنانشان منطقی است، اجازه دهند شیعیان نیز در پاسخ به سخنان آنها، کتاب‌های خود را در مکه و مدینه منتشر کنند تا همگان حقانیت را در‌یابند و بر اساس تفکر خود تصمیم بگیرند.

ايشان،زائران خانه‌ خدا را مهمانان الهی خواندند و اظهار داشتند: بر اساس قوانین بین‌المللی، کسانی که با مجوز وارد کشوری مي شوند، مهمان آن کشورند. اسلام نیز بر این قانون تأکید دارد و حاجیان را «ضیوف الرحمان» می‌خواند، اما وهابی‌های افراطی که دم از اسلام می‌زنند، به هیچ یک از این قوانین پایبند نیستند.

اين مرجع تقليد، خطاب به وهابی‌هاي تندرو افزودند: مکه و مدینه از آن همه مسلمانان جهان است و به مذهب خاصی اختصاص ندارد. اگر قرار است کتابی در این منطقه منتشر شود، همه مسلمانان باید بتوانند این کار را انجام دهند.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: اگر وهابی‌ها حقانیت را از خود می‌دانند، ما آماده‌ایم با بزرگان آنها در حضور رسانه‌های جهانی به مناظره بپردازیم تا حقانیت حقیقی برای همگان مشخص شود.

ايشان ادامه دادند: وهابی‌ها هرگز به دلیل سست بودن عقایدشان به مناظره حاضر نمی‌شوند و ما این را دلیل بر حقانیت مکتب خود می‌دانیم و از این اقدامشان که با انتشار کتاب‌های ضد شیعی علیه شیعیان فحاشی می‌کنند، ترسی نداریم؛ ولی این حرکت را شایسته مسلمانان نمی‌دانیم. 

حضرت آیت الله العظمي مکارم شیرازی در پایان خاطر نشان کردند: هم اینک، در کتابخانه‌های شیعیان از کتاب‌های دیگر مذاهب و عقاید، به فراوانی یافت می‌شود، در حالی که کتابخانه‌ وهابی‌ها خالی از کتاب‌های شیعی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها