دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
لزوم مشارکت کتابخانه‌های عمومی کردستان در طرح کرامت

فرمانده سپاه ناحیه سنندج با تاکید بر لزوم همکاری کتابخانه‌های عمومی و سپاه سنندج در اجرای طرح کرامت، گفت: مشارکت در این طرح می تواند به حل مشکلات فرهنگی مناطق حاشیه نشین منجر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، فرمانده سپاه ناحیه سنندج در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، اظهار کرد: طرح کرامت به همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با محوریت خدمات دهی به شهروندان محلات حاشیه نشین در حال برگزاری است.

حسن عسگری ادامه داد: در این طرح 10 نقطه حاشیه نشین در سنندج شناسایی شده است و تلاش می‌شود گامی در راستای رفع مشکلات آن‌ها برداشته شود و مشارکت کتابخانه‌های عمومی در بخش فرهنگی طرح کرامت امری ضروری است و می‌تواند به حل مشکلات فرهنگی در این مناطق منجر شود.

وی با اشاره به نقش مهم کتابخانه‌های عمومی در ارتقای آگاهی در جامعه، گفت: این نهاد فرهنگی نقش بسیار مهمی در ترویج گفتمان انقلاب اسلامی می‌تواند ایفا کند.

فرمانده سپاه ناحیه سنندج  اظهار کرد: نقش و کارکردهای کتابخانه‌های عمومی و جایگاه آن در میان اقشار مختلف، فرصتی مناسب برای ترویج گفتمان انقلاب اسلامی فراهم آورده است و گفتمان انقلاب اسلامی برگرفته از از مبانی انسانی است که با فطرت انسان‌ها سازگار است و در صورتی که مردم با آن به خوبی آشنا شوند بیش از پیش با آن همراه خواهند شد.

عسگری با تاکید بر لزوم آشنایی نسل جدید با مفاهیم انقلاب، عنوان کرد: نسل جدید در صورتی که به خوبی با انقلاب و اندیشه‌های امام راحل (ره) آشنا شوند مدافع انقلاب خواهند شد و دشمن نمی‌تواند به راحتی در جامعه نفوذ و به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

فرمانده سپاه ناحیه سنندج با اشاره به اینکه منابع موجود در کتابخانه‌ها باید در راستای ترویج وحدت در جامعه باشند، افزود: دشمنان به دنبال فتنه و ایجاد شکاف در جامعه هستند و متولیان نباید این فرصت را در اختیار آنان قرار دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت 82 بابا کتابخانه عمومی در استان، گفت: از این تعداد 51 باب نهادی و 31 باب دیگر مشارکتی است.

محمد مخدومی با اشاره به عضویت 45 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، بیان کرد: همچنین بالغ بر 800 هزار جلد کتاب با موضوعات متنوع در دسترس عموم و اعضاء قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌ها عمومی تنها مکانی برای امانت کتاب نیست، افزود: تبدیل کتابخانه‌ها به پاتوق‌های فرهنگی اجتماعی از رویکردهای نهاد کتابخانه‌های عمومی است و در این زمینه تلاش دارد فعالیت‌های فرهنگی متنوعی را اجرا کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان توسعه زیربنا را از مهم ترین دغدغه‌های این نهاد در کردستان ذکر کرد و افزود: تلاش می‌کنیم با همکاری و مشارکت مسئولان و خیرین کتابخانه‌های جدیدی راه اندازی کنیم و شاخص دسترسی به کتاب و کتابخانه را در استان ارتقا دهیم.

وی به اجرای طرح خرید کتاب از نویسندگان و ناشران بومی اشاره کرد و گفت: این امر زمینه را برای حمایت از این قشر اثرگذار و همچنین نخبه جامعه فراهم کرده است و غنی تر کردن آثار بومی در کتابخانه‌ها کمک شایانی کرده است.

مخدومی اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی از ارکان مهم در حوزه فرهنگ هستند که  می توانند زمینه ساز توسعه کشور شوند و باید به خوبی از آنها حمایت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها