یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
طرح «الو کتاب» در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود

فعالیت طرح «الو کتاب» با هدف سهولت دسترسی اعضای کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی به کتاب، آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌شرقی، «شهرام خدایی»، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تداوم شیوع اپیدمی کرونا گفت: طرح «الو کتاب» با هدف تسهیل دسترسی علاقمندان به کتاب در برخی از کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود.

خدایی افزود: این طرح در مرحله نخست، به صورت آزمایشی در دو کتابخانه مرکزی تبریز و کتابخانه «شیخ سلار» خسروشاه اجرا می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور (سامان) به نشانی www.samanpl.ir، کتاب مورد نظر خود را جستجو و نسبت به ثبت آن اقدام کنند.

وی در ادامه گفت: همچنین اعضا می‌توانند با مراجعه به پرتال اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی به نشانی www.tabrizpl.ir  ضمن اطلاع از اسامی کتابخانه‌های هدف در این طرح، شماره تماس کتابخانه مدنظر خود را جستجو و به صورت تلفنی از ساعت 9 تا 13 تماس گرفته و درخواست امانت خود را ثبت کنند.

خدایی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بسته بندی و ارسال کتاب‌ها گفت: کتاب‌های درخواستی پس از تجمیع، به صورت بهداشتی بسته‌بندی شده و در روزهای یکشنبه و چهارشنبه از ساعت 14 تا 19 به درب منازل اعضا ارسال خواهد شد.

وی گفت: همچنین اعضا می‌توانند به صورت تلفنی نسبت به تمدید یا عودت کتاب‌های دریافتی اقدام کنند. کتاب‌های دریافتی از اعضا در کتابخانه به مدت یک هفته قرنطینه خواهد شد و سپس به چرخه امانت باز خواهد گشت.

خدایی در پایان ابراز امیدواری کرد، در صورت استقبال اعضا و علاقمندان به کتابخوانی، این طرح در سایر کتابخانه‌های استان نیز اجرا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها