یک کتابفروش ایتالیایی با خواندن کتاب به صورت تلفنی برای مشتریان خود در دوران قرنطینه طرفداران بسیاری پیدا کرده است.
با شروع موج دوم همهگیری کرونا در ایتالیا کتابفروشی سامانتا رومانس در شمال ایتالیا دست به ابتکار عمل جالبی از طریق صحبت کردن و خواندن کتاب به صورت تلفنی برای مشتریان خود زده است. این طرح که علیه انزوای اجتماعی برای افراد سالخورده به کتابفروشیهای دیگر در این کشور نیز پیشنهاد داده شده با استقبال بسیار خوبی همراه شده است.
پروژه خواندن تلفنی کتاب که تا حدودی یادآور «داستانهای تلفنی» نوشته جانی روداری، نویسنده و روزنامهنگار ایتالیایی است به این ترتیب است که داستانهایی منتخب از سوی اعضای داوطلب کتابفروشی از طریق تلفن با صدای بلند و رایگان برای افرادی که میخواهند ساعتی را با کتابخوانی بگذرانند خوانده میشود.
صاحب این کتابفروشی میگوید «هر تماسگیرنده داستان خاص خود و تجربه خاص خود را دارد و پیدا کردن شنونده خوب کار بسیار پیچیدهای است به همان اندازه که پیدا کردن کتاب مناسب دقت و حساسیت خاصی را میطلبد زیرا در این موقعیت کتاب به ابزاری برای ارتباط، شراکت و همبستگی تبدیل میشود.»
او در ادامه میگوید «نوعی روابط پیچیده بسیار فراتر از خواندن یک کتاب ایجاد میشود که بین دو سوی تلفن صورت میگیرد. این صرفا یک کتاب صوتی نیست. اینجا افراد هستند که میخوانند و میشنوند و صمیمیتی که بین تماسگیرنده و خواننده کتاب ایجاد میشود بدون جایگزین است.»
او میگوید از زمانی که این کار را شروع کردهاند استقبال بسیار فراتر از انتظارشان بوده و در عرض چند روز غرق درخواستهای متعدد از سوی افراد مختلف شدهاند و حالا بیش از 200 نفر برای خواندن کتابهای کتابفروشیشان خود را داوطلب کردهاند.
کتابفروش ایتالیایی درباره کار کتابفروشی به اهمیت رابطه با مشتری تاکید میکند و میگوید «گوش دادن به هر مشتری و فهمیدن درخواستها و سلیقهها برای ما به عنوان یک کتابفروش بسیار حیاتی است و دیگر زمان تحمیل سلیقه و انتخاب خود به عنوان یک کتابفروش به خریدار کتاب گذشته و وقت آن رسیده که خودمان را با سیگنالهایی که از سوی مشتریها دریافت میکنیم تطبیق دهیم و مطابق با نیازهای روز رفتار کنیم.»
نظر شما