کتاب «نظریه سواد رسانهای؛ رهیافتی شناختی» به چاپ هفتم رسید
در مقابل هجمه پیامهای رسانهای چه باید کرد؟
چاپ هفتم کتاب «نظریه سواد رسانهای؛ رهیافتی شناختی» نوشته دبلیو جیمز پاتر و ترجمه ناصراسدی، محمد سلطانیفر و شهناز هاشمی از سوی انتشارات سیمای شرق روانه بازار نشر شد.
نظريه سواد رسانهای نشان میدهد که مخاطبان در برابر هزاران پيام رسانهای که هر روز با آن مواجه میشوند چه تصمیمی باید بگيرند؛ در برابر شمار بسياري از پیامهای متنوعي که از کانالهای گوناگون پخش میشود، چه واکنشي نشان دهند و چگونه از آن پیامها مفاهيم خود را بسازند. مهمترین نکته اینکه نشان دهد اين اقدامات با داشتن سطح بالاتری از سواد رسانهای، چگونه بهتر انجام میشوند.
از دانشجویان تا وکلا مخاطبان این کتاب
کتاب «نظریه سواد رسانهای؛ رهیافتی شناختی» يك ادبيات پژوهشی است که چارچوبی برای سواد رسانهای ارائه میدهد، تا برای دانشپژوهان جديد مدخلی از پژوهشهایی باشد که بهطور مستقيم با سواد رسانهای سروکار دارند. مسائل اصلی مطرحشده در بحث گسترده سواد رسانهای، در پيوند با الگويی است که فرضیههای علمي و پيشنهادهای اصولی را برای سازوکارهای دستيابی به سطح بالای سواد رسانهای يکپارچه میکند. اشارههای پژوهشی به خوانندگان نشان خواهد داد که کجا میتوانند عمیقتر به موضوعات بپردازند.
این کتاب در 418 صفحه شامل 12 فصل در چهار بخش است. بخش نخست در مورد اساس نظريه سواد رسانهای و شامل دو فصل است. بخش دوم نظريه را معرفی میکند. بخش سوم بخشهای فرایند پردازش اطلاعات را معرفی میکند و در بخش چهارم و پاياني اين کتاب ديدگاه روشنی به دستاندرکاران رسانه ارائه میدهد تا ديگران را در افزايش سواد رسانهای ياری دهند.
ویراست اول کتاب «نظریه سواد رسانهای؛ رهیافتی شناختی» به چاپ پنجم رسیده و اکنون چاپ دوم ویراست دوم آن در قطع رقعی و به قیمت 130 هزار تومان توسط انتشارات سیمای شرق منتشر و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.
علاقهمندان میتوانند نسخه الکترونیکی کتاب را از طریق نرمافزار کتابخوان «طاقچه» تهیه کنند.
نظر شما