دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
کتاب‌های «حُسن یوسف‌ها عاشق بارانند» و «یادگاران ماندگار» رونمایی شد

جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: کتاب‌های «حُسن یوسف‌ها عاشق بارانند» و «یادگاران ماندگار» با موضوع دفاع مقدس در زنجان رونمایی شد.

ابوالفضل طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: با توجه به برگزاری کنگره شهدا چاپ کتاب‎‌های موضوعی درباره شهدا در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تا زمان برگزاری کنگره شهدا 100 جلد کتاب در این باره چاپ خواهد شد، اضافه کرد: تاکنون تعداد از این کتاب‌ها به چاپ رسیده و رونمایی شده و مابقی نیز در دست تألیف است.

جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه اخیرا به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر دو کتاب موضوعی که با حمایت سپاه استان تألیف و منتشر شده بود، رونمایی شد، اضافه کرد: یکی از این کتاب‌ها « یادگاران ماندگار» بود که به همت کانون بازنشستگان سپاه استان به چاپ رسیده بود.

وی گفت: این کتاب با تهیه و تنظیم محمدعلی خامه‌پرست تألیف شده و خاطرات بازنشستگان سپاه استان در دوران پرافتخار دفاع مقدس را به تصویر کشیده است.

طهماسبی گفت: عنوان کتاب دوم رونمایی شده «حُسن یوسف‌ها عاشق بارانند» است که توسط سمیرا احمدی تألیف شده و زندگی یک خلبان شهید را به تصویر کشیده است که خواندن هر دو کتاب به تمام اقشار جامعه مخصوصاً جوانان و نوجوانان توصیه شده است.

جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اولویت‌‌دار سپاه استان انتقال فرهنگ شهدا به نسل آینده است، اضافه کرد: یکی از اهداف برگزاری کنگره شهدا نیز همین است.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری هرچه بهتر این کنگره نسبت به جمع‌آوری اسناد و آثار شهدا و رزمندگان، مصاحبه با خانواده‌های شهدا و ساخت مستند اقدام شده است، افزود: این مصاحبه‌ها در قالب کتاب چاپ خواهد شد که موضوع اغلب آنها هم سیره و سبک زندگی شهدا، وصیت‌نامه‌ها، کودکی تا شهادت شهدا، رفتار اجتماعی شهدا و دوران تحصیلشان خواهد بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها