به گفته مدیر کتابفروشی حافظ، فروش کتاب با بیش از ۳۰ درصد تخفیف توان رقابت کتابفروشیها با سایتهای اینترنتی و فضای مجازی را گرفته است و این موضوع روند اجرایی طرحهای فصلی را تحت تاثیر خود قرار داده است.
وی درباره چرایی این موضوع توضیح داد: مساله اینجا است که در طول سال معمولا سایتها و صفحههایی در شبکههای مجازی وجود دارند که کتاب را با تخفیف همیشگی و دائمی گاه ۳۰ درصدی به مردم میفروشند.
جهانگیری با بیان اینکه مردم هم ترجیح میدهند که از این سایتها کتاب خریداری کنند، عنوان کرد: باید یک مزیت برای کتابفروشیها در نظر گرفت و مردم را نسبت به مزیت خریداری کتاب از کتابفروشیها آگاه و سپس تشویق کرد تا با مراجعه به این پایگاههای فرهنگ و ادب کتابهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.
وی تاکید کرد: طبیعی است که وقتی سایتی کتابی را با ۳۰ درصد تخفیف به مخاطبان خود آنهم با ارسال رایگان عرضه میکند مردم به سراغ آن میروند و دیگر از کتابفروشیها خبری نمیگیرند.
جهانگیری با اشاره به برخی تماسها با کتابفروشی گفت: گاهی تلفنهایی برای سفارش کتاب به ما میشود که از ما تلفنی یا اینترنتی کتاب خریداری شود و وقتی به آنها میگوییم که با هزینه خودشان کتاب را ارسال ميکنیم ناراحت میشوند و میگویند فلان سایت ارسال رایگان کتاب دارد.
وی با بیان اینکه اکنون ۲۰ درصد تخفیف در طرحهای فصلی جذابیت زیادی برای مخاطبان ندارد، عنوان کرد: اکنون ما در رقابت ناعادلانهای با سایتهای فروش اینترنتی یا سایت ناشران قرار داریم و این مساله بر کار و فعالیت ما تاثیر زیادی داشته همچنین روند اجرایی طرحهای فصلی را تحت تاثیر خود قرار داده است.
نظر شما