چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
«جهان نامرئی» روایتی از سرگذشت ما در کیهان

کتاب «جهان نامرئی» در مورد چرایی وجود انرژی تاریک و نقش آن برای آینده و پایان جهان بحث می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «جهان نامرئی» نوشته آنتونینو دل پوپولو یکی از آثار تازه راه‌یافته در دنیای کتاب‌های علمی عمومی است که درباره ماده تاریک انرزی تاریک و منشأ و پایان جهان و ناشناخته‌های کیهان بحث می کند

این اثر با عنوان اصلی The Invisible Universe  برخی از مشکلات مرزی کیهان‌شناسی را توصیف می‌کند: نظیر جهل تقریباً کامل ما از چه چیزی ساخته شده است؟ رمز و راز پیدایش و پایان آن چیست؟ در واقع این کتاب با شرح وقایع تاریخی که منجر به ساخت مدل بیگ‌بنگ شد، همراه با مراحلی که جهان را از مکانی بسیار گرم به مکانی بسیار سرد و پر از ساختارهایی که امروز مشاهده می‌کنیم، آغاز می‌شود.
 

 
گفتنی است؛ این ساختارها (ستارگان ، کهکشان‌ها و غیره) فقط 50٪ از محتوای جهان را تشکیل می‌دهند. در مورد 95٪ باقیمانده -که ماده تاریک و انرژی تاریک لقب گرفته- اطلاعات کمی داریم و فقط شواهد غیرمستقیم از وجود آنها داریم.
 
این کتاب شکار ماده تاریک را توصیف می‌کند که با ابزارهای موجود در فضا، سطح زمین و آزمایشگاه‌های ساخته‌شده انجام می‌شود. همچنین انرژی تاریک را توصیف می‌کند که خود را در گسترش سریع جهان نشان می‌دهد؛ و فقط چندمیلیارد سال پیش ظاهر شده است.
 
این کتاب در مورد اینکه چرا انرژی تاریک باید وجود داشته باشد و وجود آن به‌ویژه برای آینده و پایان جهان ما چیست، بحث می‌کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها