شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
ترجیح می‌دهم هنرجویانم در کلاس‌های مجازی از نقاط دورافتاده کشور باشند

داوود غفارزادگان با اشاره به دوره آتی آموزش داستان‌نویسی مجازی خانه کتاب و ادبیات ایران، گفت: فضای مجازی امکان حضور هنرجویان شهرستانی را در کلاس‌ها فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ داوود غفارزادگان، نویسنده، منتقد و مدرس داستان‌نویسی با اشاره به دوره «آموزش مجازی داستان کوتاه» ویژه اعضای پایگاه نقد داستان که از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود، از آغاز کلاس‌های مجازی خود در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
 
وی درباره چگونگی پذیرش هنرجو در این کلاس‌ها توضیح داد: خانه کتاب و ادبیات ایران اطلاعیه‌هایی منتشر کرد و براساس آن ثبت‌نام انجام شد تا در نهایت یک‌سری هنرجو انتخاب شود. این دوره آموزشی در قالب یک ترم دو تا سه‌ماهه برگزار می‌شود و آموزش به هنرجویان انجام می‌شود.
 
این نویسنده با بیان این‌که پیشتر هم کلاس‌هایی به این شکل داشتم، افزود: این کلاس‌ها هم طبق همان روال انجام می‌شود و شکل کار به همان صورت است که در بنیاد ادبیات داستانی انجام می‌شد.
 
غفارزادگان در پاسخ به این پرسش که «آیا فضای جدیدی که به خاطر کرونا شکل گرفته، بر نوع برگزاری این جلسات تاثیری دارد؟»، گفت: قبلا هم بخش عمده این کلاس‌ها به صورت مجازی انجام می‌شد؛ چراکه غالبا هنرجوهایی که در این کلاس‌ها پذیرفته می‌شوند، از شهرهای مختلف و اغلب نقاط دورافتاده کشور هستند. من نیز اگر قرار به انتخاب باشد معمولا ترجیح می‌دهم که افرادی را انتخاب کنم که از شهرهای دورافتاده‌تر و کم امکانات‌تر هستند.
 
وی افزود: منتها دو یا سه باری که پیش از کرونا تدریس این کلا‌س‌ها را به عهده داشتم، دوره‌ حضوری دو-سه روزه هم داشتیم که البته خوب بود؛ چون هنرجوها می‌آمدند و از نویسنده‌های مختلف در این کلاس‌ها دعوت می‌شد تا هنرجوها با این نویسنده‌ها آشنا می‌شدند و صحبت و پرسش و پاسخ داشتیم؛ اما در حال حاضر به خاطر اپیدمی کرونا این جلسات حضوری را نخواهیم داشت؛ ولی بقیه مراحل کلاس به همان شکل سابق برگزار خواهد شد.
 
داوود غفارزادگان در پاسخ به این پرسش که «آیا کتابی در دست نگارش و آماده چاپ دارد، اظهار کرد: کار نیمه‌تمام دارم اما چیزی در دست چاپ ندارم. کتابم در مرحله‌ای نیست که بتوانم چیزی درباره آن بگویم. آن‌طور که باید تکلیفم با آن روشن نیست؛ اما به هر صورت شاید آرام، اما می‌نویسم.
 
پیش‌تر در اطلاعیه دوره «آموزش مجازی داستان کوتاه» ویژه اعضای پایگاه نقد داستان آمده است: علاقه‌مندان با ارائه روزمه ادبی و ارسال داستان کوتاه بین 500 تا 2000 کلمه، می‌توانند به جمع فراگیران راه یابند. اعضای پایگاه نقد داستان برای ثبت‌نام باید به درگاه اینترنتی www.naghdedastan.ir مراجعه و اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنند. پذیرش نهایی همه داوطلبان از طریق خوانش داستان‌های کوتاه صورت می‌گیرد که از سوی داوود غفارزادگان انجام خواهد شد.

گفتنی است، اولویت پذیرش با متقاضیان زیر ۳۵ سال بود و علاقه‌مندان تا 20 خردادماه فرصت داشتند برای حضور در دوره پیشرفته داستان کوتاه نام‌نویسی کنند. 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها