چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
پیشتازی تهران در تابستانه کتاب/تهرانی‌ها چقدر کتاب خریدند؟

جایگاه نخست طرح تابستانه کتاب 1400 در دو شاخص پرفروش‌ترین استان‌ها بر‌اساس مبلغ فروش و تعداد کتاب‌های فروخته شده بعد از گذشت چهار روز از طرح همچنان در اختیار کتاب‌فروشی‌های استان تهران است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، طرح تابستانه کتاب 1400 با فروش 270 هزار و 64 نسخه کتاب به ارزش 15 میلیارد و 767 میلیون و 709 هزار و 47 تومان وارد پنجمین روز شد. در این مدت از 974 کتاب‌فروشی عضو، 926 کتاب‌فروشی، کتاب فروختند.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهد، درسه روز پایانی طرح تابستانه کتاب 1400، برخی شاخص‌های آماری تغییراتی داشته‌اند. ورود فروشگاه «بو‌کتاب» بندر‌عباس به گردونه رقابت و قرار گرفتن در جایگاه ششم «پرفروش‌ترین کتابفروشی‌ها براساس تعداد کتاب» از مصادیق این تغییر است.

دنیای کتاب قم، همچون روز‌های قبل در جایگاه نخست ایستاده اما کلبه کتاب جهرم، با یک پله صعود جایگاه دوم را از فرازمند رشت گرفت. دیگر کتاب‌فروشی‌ استان قم یعنی جم، در رتبه پنجم قرار دارد. پاتوق کتاب اراک، پاتوق کتاب شیراز، پردیس کتاب اصفهان و شهر کتاب مشهد چهار کتاب‌فروشی‌ دیگر این شاخص هستند.
 
شاخص پرفروش‌ترین استان‌ها براساس تعداد کتاب نیز از تداوم صدر‌نشینی استان تهران حکایت دارد. 162 کتاب‌فروشی‌ استان تهران در این مدت بیش از 42 هزار نسخه کتاب فروختند. خراسان رضوی، اصفهان، قم و فارس با اختلاف در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همانند رو‌ز‌های گذشته پنج کتاب‌فروشی‌ دیگر این شاخص آماری از استان‌های گیلان، آذربایجان شرقی، خوزستان، مازندران و کردستان هستند که با اختلاف‌های اندک ردیف انتهایی این بخش را تشکیل داده‌اند.
 
تهران با فروش بیش از دو میلیارد تومانیِ 162 کتاب‌فروشی عضو طرح رتبه نخست «پرفروش‌ترین استان‌ها براساس مبلغ فروش» را همچون روز‌های گذشته در اختیار دارد.

استان اصفهان با 93 کتاب‌فروشی و بیش از یک میلیارد و 900 میلیون تومان فروش در رتبه دوم قرار گرفته است و در فاصله اندک خراسان رضوی قرار دارد.

رتبه سوم با اختلاف محسوس و رقم فروش بیش از یک میلیارد و 164 میلیونی به استان قم با 83 کتاب‌‌‌فروشی اختصاص دارد. فارس، کردستان، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران و خوزستان در رتبه‌های بعدی این شاخص قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها