شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
کتابفروشی اشراق در قاین فروشگاه آنلاین راه انداخت

سایت کتابرسان اشراق به عنوان فروشگاه آنلاینِ کتابفروشی اشراق در شهرستان قاین در استان خراسان جنوبی راه‌اندازی شد.

محمدرضا فیاجی مدیرمسئول کتابفروشی اشراق، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان جنوبی، ضمن اعلام این خبر، گفت: سایت فروش کتاب ما از 5 ماه پیش راه‌اندازی شده بود اما اکنون به صورت حرفه‌ای کار خود را شروع کرده است.

وی با بیان اینکه کتاب‌های سایت در عناوین مختلف همچون روانشناسی، رمان، شهدا و دفاع مقدس، آموزشی، ادبیات فارس، سبک زندگی و ... دسته بندی شده‌اند، ادامه داد: امکان ارسال کتاب به سراسر کشور با کمترین هزینه پست نیز فراهم شده است.

فیاجی به سفارش‌های امروز از استان‌های کرمانشاه، همدان و مازندران اشاره کرد و گفت: هر روزه تعداد زیادی سفارش از استان‌های دیگر داریم و خوشبختانه مشتریان سایت از خدمات ارائه شده راضی هستند.

وی که معتقد است هدف از داشتن کتابفروشی صرفا کار فروش کتاب نیست، بیان کرد: از همان روز اول راه‌اندازی کتابفروشی اشراق، به دنبال انجام کار فرهنگی بودم و به همین جهت در کنار فروش کتاب، معرفی، مشاوره، جلسات کتابخوانی و شعرخوانی را نیز مد نظر قرار دادم.

به گفته وی سایت کتابفروشی، بستر مناسبی برای رسیدن به این هدف است و در قالب سایت، ارائه اطلاعات عمومی درباره کتاب و نویسنده و سایر مواردی که مخاطب به آن نیاز دارد را نیز خواهیم داشت.

از مدیرمسئول کتابسرای اشراق درخصوص مزیت رقابتی این سایت نسبت به سایر سایت‌های فروش کتاب در کشور پرسیدم که توضیح داد: در فضای مجازی سایت‌هایی را می‌بینیم که کتابفروشی ندارند و صرفا از طریق سایت اقدام به فروش کتاب می‌کنند. برخی از این سایت‌ها با تخفیف‌های 20 درصدی و حتی بالاتر کتب را ارائه می‌دهند. این اتفاق یا با کم کردن شدید سود و یا با خرید از ناشران غیر معتبر رخ می‌دهد که در هر حالت با برهم زدن تعادل در کتابفروشی‌ها نارضایتی‌های زیادی را ایجاد کرده است.

محمدرضا فیاجی افزود: خرید از این سایت‌ها موجب تعطیلی کتابفروشی‌ها و از سوی دیگر نابودی فرهنگ شهرهایمان می‌شود، زیرا که تعداد کتابفروشی‌ها تاثیر مستقیمی بر میزان فرهنگ هر شهر و منطقه دارد.

وی با بیان اینکه مزیت رقابتی سایت را در ارائه اطلاعات و خدمات بیشتر قرار داده‌ایم، اضافه کرد: سعیمان بر این است که ارائه کتب با تخفیف را در سایت نداشته باشیم اما کتاب‌های چاپ قدیم را با همان قیمت قدیم تقدیم مشتریان خواهیم کرد.

فیاجی دیگر اصل مد نظر خود را ارائه هر چه سریعتر کتاب به مخاطب عنوان کرد و گفت: مشتریانی از تهران داریم که می‌گویند اگر کتابی را بخواهند از انقلاب خریداری کنند باید 30 تا 40 هزار تومان کرایه مسیر بدهند، در صورتی که با خرید کتاب از سایت کتابرسان اشراق با 5000 تومان هزینه پست، کتاب را 5 روزه دریافت خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها