یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
برگزاری دوره‌های آموزشی تک پودمانی با موضوع چاپ

بابک عابدین از برگزاری دوره‌های آموزشی تک پودمانی در حوزه چاپ با همکاری دانشگاه علمی و کاربردی خبر داد.

بابک عابدین،‌ رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برنامه‌های آموزشی این اتحادیه با هدف توسعه آموزش در صنعت چاپ، گفت: با دانشگاه علمی و کاربردی مذاکراتی داشتیم تا دوره‌های آموزشی با موضوع چاپ و زیرشاخه‌های آن به صورت مشترک با اهدای گواهینامه برگزار کنیم.
 
وی افزود: این دوره‌های آموزشی در حوزه صنعت چاپ و بسته‌بندی خواهند بود و به صورت مشترک با همکاری دانشگاه علمی و کاربردی برگزار خواهند شد.
 
عابدین با بیان اینکه آموزش درحوزه افزایش صادرات، امور بازرگانی و افزایش توان تولیدات از دیگر موضوعاتی است که در این دوره‌ها به آن پرداخته می‌شود، عنوان کرد: این اقدام با هدف اتصال صنعت به دانشگاه انجام می‌شود و یکسری دوره‌های کاربردی تک پودمانی در زمینه فنی و تجاری صنعت چاپ برای آن پیش‌بینی شده است.
 
وی تاکید کرد: یکی از مشکلات و دغدغه‌های جدی اهالی چاپ طی سالیان مختلف بحث آموزش بوده است و با توجه به اینکه صنعت چاپ معمولا به صورت تجربی و استاد – شاگردی به بدنه منتقل شده، ضروری است که به موضوع آموزش دقت شود.
 
عابدین با بیان اینکه یکی از چالش‌های جدی صنعت چاپ، تربیت نیروی ماهر برای چاپخانه‌ها است، توضیح داد: نیروهای ماهر فنی یا نیروهای ماهر کادر اداری یکی از دغدغه‌های چاپخانه‌داران بوده است، هر چند طی سال‌های اخیرافراد تحصیلکرده در حوزه چاپ توسط دانشگاه‌ها تربیت شده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه ضرورت دارد افراد فنی به صورت مستمر به بازار کار و بازار اقتصاد صنعت چاپ تزریق شوند، گفت: ما در هیات مدیره، اتاق فکر و کمیسیون آموزش اتحادیه همواره دغدغه برگزاری دوره‌هایی را داشتیم که هم به صنف انگیزه بدهیم و هم اینکه با توجه به شرایط کرونایی دانش فنی و اداری را به مخاطبان یا بدنه صنعت چاپ منتقل کنیم.
 
به گفته عابدین، سایر تشکل‌های صنعت چاپ نیز همواره دغدغه آموزش دارند، باید بدانیم که هر چه بیشتر در حوزه آموزش سرمایه‌گذاری شود برای کل صنایع چاپ و بسته‌بندی کشور و افزایش کمی و کیفی تولیدات آن موثر خواهد بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها