یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
ایجاد انس بین کودکان و نوجوانان با کتاب را وظیفه خودمان می‌دانیم

در آیین رونمایی از کتاب‌های بریل واحد نابینایان کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای قم، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ایجاد انس بین کودکان و نوجوانان با کتاب را وظیفه این کانون دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، به مناسبت بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و با حضور سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و حامد حجتی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از کتاب‌های بریل واحد نابینایان کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای قم رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم، سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم ضمن تشکر از بخش نابینایان کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای و تلاش‌های این بخش در تامین و تولید کتاب‌های بریل برای نابینایان استان قم و سراسر کشور، گفت: در برنامه‌های پیش‌رو در نظر داریم  همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جهت رفع موانع قانونی انتشار کتاب‌های صوتی ویژه نابینایان بیش از گذشته باشد.

حامد حجتی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم نیز در این آیین با اشاره به اینکه ارتباط کودکان و نوجوانان با کتاب را وظیفه خود می‌دانیم، گفت: پایه و اساس فعالیت‌های کانون پرورش فکری کتاب و کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان است و ایجاد انس بین کودکان و نوجوانان با کتاب را وظیفه خود می‌دانیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم تصریح کرد: کانون پرورش فکری همچنین در حوزه نشر کودک و نوجوانان فعالیت دیرینه دارد و در سال‌های اخیر هم سعی کرده است با تاسیس کتابخانه‌های فراگیر به نابینایان و معلولان خدمات ارائه کند به گونه‌ای که در حال حاضر تعداد قابل توجهی از آثار کانون پرورش فکری را به خط بریل تبدیل کرده‌ایم.

حجتی همچنین اضافه کرد: کانون پرورش فکری به جهت دارا بودن حجم قابل توجهی از کتاب در حوزه کودک و نوجوان، این آمادگی را دارد که با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی، مجوز‌های تولید کتاب صوتی را پیگیری و اخذ کند.

در بخش دیگری از این برنامه منصور رضوانی، مدیر کانون نابینایان جلوه امید قم گفت: امیدواریم با توجه به مشکل ایاب و ذهاب نابینایان، بتوانیم با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، کتابخانه‌هایی ویژه نابینایان در مناطق مختلف داشته باشیم. 

در پایان این مراسم، از مجموعه کتاب‌های چشمه‌های بهشت، 10 قصه از امام زمان (عج)، پرسش و پاسخ دانشجویی و امام زمان (عج) با حضور مسئولان حاضر در مراسم رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها