پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
«تاریخ پیامبر اسلام»؛ گزینه خوبی برای آگاهی از اتفاقات صدر اسلام است

حجت‌الاسلام حسن اسلامی اردکانی، امنتقد و پژوهشگر گفت: کتاب «تاریخ پیامبر اسلام» را توصیه می‌کنم این اثر یکی از کتاب‌های خوب زنده‌یاد محمدابراهیم آیتی برای تورق در ایام ماه مبارک رمضان است.

حجت‌الاسلام حسن اسلامی اردکانی، استاد دانشگاه ادیان و مذاهب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: کتاب‌های محمدابراهیم آیتی گزینه مناسبی برای مطالعه درباره تاریخ صدراسلام در ماه مبارک رمضان است.

او افزود: زنده‌یاد آیتی کتاب‌های زیادی درباره تاریخ اسلام به نگارش درآورد که به دلیل تمرکز بر برخی از اتفاقات تاریخ اسلام از اهمیت خاصی برخوردار هستند و با گذشت سال‌های زیادی که از تالیف آنها می‌گذرد اما هنوز برای مطالعه دارای نکات ارزشمندی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار کرد: شهید مرتضی مطهری، محمد ابراهیم آیتی را یکی از متخصصان تاریخ صدر اسلام می‌دانستند. من برای مطالعه در ایام ماه مبارک رمضان، کتاب «تاریخ پیامبر اسلام» را توصیه می‌کنم این اثر یکی از کتاب‌های خوب ایشان برای تورق در این ایام است.

کتاب «تاریخ پیامبر اسلام» با شواهد مستند، تاریخ زندگی و مجاهدات پیامبر اسلام را بررسی و تحلیل کرده و ضمن معرفی پیامبر اسلام، برخورد و تعامل او را با مخالفان و موضع‌گیری‌های آن حضرت را در برابر منافقان و مشرکان ترسیم کرده است.

این کتاب بعدا از سوی زنده‌یاد دکتر ابوالقاسم گرجی، استاد دانشگاه تهران مورد بازبینی قرار گرفت و بر آن مطالبی افزوده شد و پس از این بازبینی و شرح در فهرست برگزیدگان کتاب سال قرار گرفت.

                             

نویسنده به مجاهدات پیامبر با مشرکان و یهود و منافقان پرداخته و در آن، غزوات بدر، احد، احزاب، حنین، و … را بررسی کرده و به تفصیل زمینه‌های این غزوات را شرح می کند. صلح حدیبیه، فدک و پاسخ‌گویی به چند پرسش درباره آن، مباهله و پیدایش نفاق در جامعه مسلمانان و نیز رویدادهای اواخر عمر شریف پیامبر صلی الله علیه و آله از دیگر موضوعاتی است که نویسنده به صورت مفصل به آنها پرداخته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها