جمعه ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
یازدهمین جشنواره شعر و قصه زنجان به ایستگاه پایانی رسید

با برگزاری مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر و قصه استان زنجان، نفرات برتر در بخش‌های هفتگانه جشنواره معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر و قصه استان زنجان در فرهنگسرای امام خمینی (ره) با حضور امراله‌ حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از برگزیدگان برگزار شد.

حسنی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین جشنواره فرهنگی گفت: خوشبختانه در این دوره نیز استقبال خوبی از جشنواره صورت گرفت و ۴۲۸ نفر از شاعران و نویسندگان زنجانی در هفت بخش مختلف در این رویداد فرهنگی شرکت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تعداد آثار ارسالی برای داوری در این دوره از جشنواره، اظهار کرد: در مجموع یک هزار و 240 اثر مختلف برای این مسابقه ارسال شد که از این بین ۵۴ اثر برتر توسط هیئت داوران برگزیده شد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی استان زنجان به شمار می‌رود، بیان کرد: این رویداد فضای بسیار خوبی را برای رقابت سالم نویسندگان و شاعران زنجانی فراهم کرده و خرسندیم که اهالی فرهنگ و ادب استان نیز بیش از سال‌های گذشته از این رویداد استقبال کردند.

این مسئول با اشاره به سابقه برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: طی ۲۲ سال اخیر، ۱۱ دوره این جشنواره در روشن‌ترین و سالم‌ترین حالت ممکن به فعالیت خود تا به امروز ادامه داده است و امیدواریم طی سال‌های آتی نیز بتوانیم این مسیر درست را در پیش‌برد اهداف جشنواره حفظ کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزاری چنین جشنواره‌هایی را زمینه‌ساز امیدآفرینی در جامعه اعلام کرد و گفت: یکی از راه‌های نشر امید قلم شما شعرا و نویسندگان است، البته نشر امید به معنی دروغگویی نیست، اما هنرمندان و نویسندگان می‌توانند زوایای روشن را بیان کنند.

حسنی با اشاره به اینکه انقلاب در سال‌های پس از انقلاب چالش‌های زیادی را تجربه کرده است، عنوان کرد: با همه فراز و فرودها امروز ایران اسلامی همچنان در قله افتخار است.

یک هزار و 240 نویسنده و شاعر در جشنواره شعر و قصه شرکت کردند

جواد چراغی، دبیر یازدهمین جشنواره شعر و قصه استان زنجان نیز با اشاره به اینکه یک هزار و 240 اثر به این دوره از جشنواره ارسال شده است، گفت: 54 نفر در این جشنواره به عنوان برگزیده تجلیل شدند.

وی همه هنرمندان و صاحبان قلم که از این جشنواره حمایت و استقبال کردند، شایسته تقدیر هستند، زیرا این قشر فرهیخته وسیله تداوم و ثبت فرهنگ و تمدن استان زنجان و انتقال این فرهنگ به نسل‌های آینده را فراهم می‌کنند.

چراغی ادامه داد: سابقه جشنواره شعر و قصه زنجان نشان می‌دهد که این جشنواره همواره محل معرفی و کشف استعدادها بوده و توانسته افرادی را به جامعه شعر و قصه کشور معرفی کند که امروزه جزو افراد تراز بالای شعر و قصه هستند و همین مسئله نشان می‌دهد که این جشنواره تاثیر مهمی در ادبیات زنجان داشته و نقطه عطفی برای ادبیات زنجان محسوب می‌شود.

54 نفر از شرکت‌کنندگان در جشنواره شعر و قصه برگزیده شدند

بر اساس این گزارش، این جشنواره در بخش‌های هفت‌گانه شامل شعر کلاسیک فارسی، شعر کلاسیک ترکی، شعر آزاد فارسی، شعر آزاد ترکی، داستان کوتاه فارسی، داستان کوتاه ترکی و بخش ویژه پژوهشی برگزار شد.

که طبق نظر داوران در بخش فارسی گروه سنی «الف» و رشته شعر کلاسیک مهدی حنیفه اول، بهنام کردلو دوم و آقایان علیرضا باقری‌وند، حسن خلجی و حسین و حسن مسیبی به صورت مشترک سوم شدند.

همچنین در رشته شعر آزاد گروه سنی «الف»  هم جشنواره نفر اول و سوم نداشت و طبق نظر داوران پریسا عظیمی دوم و مینا قاسمی و مهدی شیری برگزیده شدند.

در رشته داستان فارسی گروه سنی «الف»  هم مهدی خدایی و پریسا دوستی مشترکا اول شده، معصومه دین محمدی دوم و نگین محمدی و الهه موسوی برگزیده شدند.

در بخش شعر کلاسیک فارسی گروه سنی «ب» نیز امیرمهدی عرفانی و محمدعلی استجلو اول، بهنام عزیزخانی  و سعید رحیمی دوم و محمدمهدی امیری و ناصر اسماعیلی سوم شدند.

در رشته شعر آزاد فارسی گروه سنی «ب» نیز پریناز سعیدی اول، پریسا امامی دوم و شهرام رفیعی برگزیده شد.

در رشته داستان فارسی گروه سنی «ب» جشنواره برگزیده اول و دوم نداشت و هم کاظم سلیمی سوم و سیده مریم حسینی و حامد محمد بلباسی برگزیده شدند.

در بخش ترکی نیز در بخش شعر کلاسیک ترکی گروه سنی «الف» جشنواره برگزیده اول و دوم نداشت و مرتضی حیدری و بهرام بیات‌فرد به صورت مشترک سوم شده و علی صادقی و آیلا کریمی هم برگزیده شدند.

همچنین در رشته شعر آزاد گروه سنی «الف» هم جشنواره برگزیده اول و دوم نداشت و پریسا خوئینی سوم و علی امامی برگزیده شد.

در رشته داستان ترکی گروه سنی «الف»   هم فاطمه حیدری دوم و پرنیان غفاری شهری برگزیده شد .

در رشته شعر کلاسیک گروه سنی «ب» نیز فرزانه نادمی و اسلان آقابابایی اول، رحمت خداکرمی و ابوالفضل ایمانی دوم و جواد کریمی و مجید اسکندری به صورت مشترک سوم شدند.

در رشته شعر کلاسیک آزاد گروه سنی «ب»  نیز حمید اسدی دوم، سمیرا نعمتی و صیاد نعیمی به صورت مشترک سوم و ناهید نصیری هم برگزیده شد.

در رشته داستان گروه سنی «ب»  نیز علی اصغر اجاقلو اول، آیسان کریمی سوم و فرزانه رفیعی و تلناز نعمتی برگزیده شدند.

همچنین در بخش ویژه بدون رتبه‎بندی نیز برگزیدگان به شرح زیر است:
منتخب بخش پژوهش فارسی (نظامی گنجوی) محمد شکوهی
منتخب بخش پژوهش ترکی (نظامی گنجوی) مهدی ریاحی
منتخب بخش شعر آزاد فارسی تخت تاثیر( نظامی گنجوی) فاطمه اکبری
منتخب بخش داستان کوتاه فارسی (سبک زندگی ایرانی اسلامی) حدیث محمودی
کم سن و سال ترین شرکت کننده (امیرحسام قربانخانی)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها