دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
رونمایی از 100 کتاب دانش‌آموزی به‌مناسبت هفته کودک

در همایش هنر و اندیشه چکاوک به‌مناسبت هفته کودک، از 100 کتاب کودک رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در فارس، صفورا کاظمی، دبیر انجمن ادبی چکاوک دو‌شنبه(18 مهرماه) در جمع خبرنگاران، درباره برگزاری همایش هنر و اندیشه چکاوک، گفت: انجمن با قرار دادن هنرمندان بزرگسال در کنار خردسالان و کودکان برای تالیفات مشترک، معضل شکاف نسل‌ها را تا قدری که در توانش بوده، از میان برداشته است.

وی افزود: کارهای اشتراکی در حوزه کودک و والد از دیگر خلاقیت‌های این انجمن است که بازتاب قابل‌توجهی داشته است. انجمن ادبی چکاوک با همکاری آموزشگاه سرای هنر و اندیشه، برخی از دانش‌آموزانی که شامل آسیب‌های اجتماعی ناخواسته شده‌اند، شناسایی و در تالیف و تصویرگری کتاب کودک مشارکت داده و همچنین در حرکتی زیبا از دانش‌آموزی روشن‌دل برای تصویرگری کتاب کودک کمک گرفته است. مهدی فلاحتی، مدیر سرای هنر و اندیشه با آهنگسازی کتاب‌های کودکان حرکت تازه‌ای را در دنیای کودکان دانش‌آموز آغاز کرد.

کاظمی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب کودک از دانش‌آموزان عضو انجمن چکاوک را انتشارات کتیبه نوین و انتشارات سیوند که در زمینه‌های(سلول‌های بنیادی، میراث فرهنگی و گردشگری، هوافضا، نجوم، زیست فن آوری، نانو فن‌آوری، زیست‌شناسی گیاهی، زمین‌شناسی، دفاع‌مقدس، گونه‌های جانوری در خطر انقراض کشور، روان‌شناسی کودک، زیست‌شناسی جانوری، روان‌شناسی رشد، مهارت‌های زندگی، متن ادبی، داستان‌های تخیلی، قوانین شهروندی، انرژی‌های نوین، کرونا، شعر و ترانه کودکانه) است.

دبیر انجمن ادبی چکاوک گفت: بسیاری از این کتاب‌ها به قلم مهدی فلاحتی، مدیر سرای هنر و اندیشه آهنگسازی؛ با تصویرگری سحر کاظمی، عباس نقی‌پور، روژان مرادی، زهرا کریمی، سیده‌حمیده هاشمی، سیده لیلا مرادی، صفورا کاظمی و همچنین دانش‌آموزان تصویرگر عرفان منفرد، سیده‌مبینا عظیمی، آراد کاظمی، محمدطاها زارع، امیرعلی و باران یگانه‌زاده، مهشید و محمد سفلاییان، آریسا علی‌پور به زیر چاپ برده است که ۵۰ عنوان در روز قلم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس رونمایی شد.

وی اعلام کرد: ۱۰۰ عنوان دیگر از این کتاب‌ها که نتیجه همکاری، انجمن ادبی چکاوک و سرای هنر و اندیشه است و از سوی انتشارات کتیبه نوین به چاپ رسید در روز جهانی کودک از سوی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، پژوهشکده معلم اداره کل آموزش و پرورش فارس و مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز رونمایی خواهند شد.

کاظمی با اعلام اینکه ۲۰ مجموعه کتاب دفاع‌مقدس درباره زندگی شجاعانه شهدای سرافراز کشورمان در همایش هنر و اندیشه چکاوک رونمایی می‌شود. افزود: علی داودی، مدیر انتشارات کتیبه نوین در این راستا کمک شایان توجهی به این مجموعه کرده است.

دبیر آموزش و پرورش در پژوهشکده معلم اداره کل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: این انجمن تاکنون بیش از ۲۰ همایش ادبی و جشنواره ملی در مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها و روستاها را در راستای شناسایی و شکوفایی دانش‌آموزان شاعر، نویسنده و هنرمند برگزار کرده است. بیش از نیمی از این موارد را با همکاری سرای هنر و اندیشه، گروه طراحان مارس جی و انجمن ادبی حلقه عشاق به انجام رسانده است.

کاظمی ادامه داد: انجمن ادبی چکاوک، از انجمن‌های پویا و نوآور فرهنگی است که در سال‌های گذشته با نگرش به کودکان و نوجوانان، افزون بر شناسایی توانمندی‌های آشکار و پنهان آنان، زمینه شکوفایی‌شان را فراهم ساخته است. یکی از نوآوری‌های این انجمن، آموزش و بارورسازی توانمندی ادبی دانش‌آموزان است.

به گزارش ایبنا؛ این آیین 21 مهرماه، به‌مناسبت هفته کودک، از ساعت 17 تا 20 در شیراز، بلوار پاسداران، جنب پارک قوری، ساختمان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها