شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
محتوای کتاب‌های درسی تغییر می‌کند/بررسی موضوع احیا پُست کتابدار مدارس

یوسف نوری، احیا پُست کتابدار مدارس را یکی از محور‌های بازنگری ساختار و تشکیلات آموزش و پرورش اعلام کرد و از تغییر محتوای کتاب‌‌های درسی برای سال آینده تحصیلی خبر داد.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در جریان سفر به لرستان در حاشیه دیدار با فرهنگیان این استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در لرستان درباره برنامه وزارت آموزش و پرورش برای احیا پُست کتابدار مدارس، بیان کرد: ساختار و تشکیلات وزارت آمورش و پرورش درحال بازنگری است؛ احیاء پُست کتابدار مدارس، با بررسی ضرورت‌‌ها، از‌جمله موضوعات مورد بحث است. با این وجود، معتقدم کتابداری در مدارس را باید به دانش‌آموزان، حتی دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی واگذار کنیم.

وی درباره تغییر محتوای کتاب‌های درسی گفت: طرحی برای تغییرات محتوایی کتاب‌های درسی تدوین شده است. همکاران سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی نیز براساس این طرح موضوع تغییرات محتوایی کتاب‌های درسی را پیگیری می‌کنند. محتوای همه کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی انجام خواهد شد.

نوری با بیان اینکه جلسه آتی شورای عالی انقلاب فرهنگی به آموزش و پرورش اختصاص دارد،  افزود: سه موضوع جذب و تربیت نیروی انسانی، احیاء امور تربیتی و تغییر محتوای کتاب‌های درسی در این جلسه مطرح می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری درباره امور تربیتی، جلسات متعددی در طول سال درباره این موضوع برگزار شده است. نتیجه این جلسات پیشنهادی است که به شورای عالی آموزش و پرورش در ستاد تعلیم و تربیت ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها