دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱
ادعیه «صحیفه سجادیه» از نوع عشق‌ورزی با خدا است

مسابقه کتابخوانی از کتاب «شرح قرآنی دعای مکارم‌الاخلاق صحیفه سجادیه» با تقدیر از برگزیدگان این مسابقه به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، آیین اختتامیه مسابقه کتابخوانی از کتاب «شرح قرآنی دعای مکارم‌الاخلاق صحیفه سجادیه» با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین علی مقنی، مدیر اداره قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه؛ حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی وافی، مدیر موسسه و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه؛ روح‌الله امرالهی، عضو شورای اسلامی شهر مقدس قم؛ فخرالدین یوسف‌پور، مدیر خانه مطبوعات، مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همزمان با میلاد امام سجاد‌(ع) و روز «صحیفه سجادیه» با همکاری معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه کشور، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه برگزار شد.

مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم ضمن تشکر از مشارکت‌کنندگان در این مسابقه کتابخوانی گفت: حوزه کتاب و کتابخوانی تا حدی مظلوم است که هر تلاشی انجام شود حق مطلب درباره آن ادا نمی‌شود و حضور بسیاری از مدیران فرهنگی، اجرایی، حوزه‌های علمیه و مدیران و فرمانده‌هان نظامی و انتظامی در مراسم امروز، نشان از اهمیت مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به حوزه کتاب و کتابخوانی است.

وی تصریح کرد؛ مقام معظم رهبری کتابخوانی را واجب دینی دانسته‌اند. میدواریم که با همراهی، همدلی و هم.افزایی بیشتر و کمک دستگاه‌های اجرایی بتوانیم در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش آفرینی کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد سعید نریمانی، مسئول دارالقران‌های حوزه‌های علمیه گفت: بسیاری از بزرگان صحیفه سجادیه را انجیل اهل‌بیت (ع) و زبور آل‌محمد (ص) دانسته‌اند و غیرمسلمانان آن را ستایش کرده‌اند.

وی اضافه کرد: همه ما برای تربیت و آگاهی نیاز به استادی داریم که ما را ارشاد کند و انس با کتاب‌هایی همچون قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به ما در این راه کمک می‌کند.

                             
 
در بخش دیگری از این برنامه ابوالفضل بهرام‌پور، کارشناس دینی و مفسر قرآن بیان کرد: امام زین‌العابدین به ما آموخته است که دعا کردن یک نوع حرف زدن با خدا است. مهم است که بلد باشیم با خدا چگونه حرف بزنیم و عشق بورزیم.

وی با بیان اینکه ادعیه «صحیفه سجادیه» از نوع عشق ورزی با خداست، افزود: امام سجاد‌(ع) در صحیفه می‌فرمایند خدایا تو خودت را غفار معرفی کردی و این یعنی مخاطب تو گناهکاران هستند و  می‌خواهی ببخشی.

به گزارش خبرنگار ایبنا؛ در این برنامه از کتاب ترجمه «صحیفه سجادیه» با حضور ابوالفضل بهرام‌پور رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها