چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
آیین رونمایی و جشن امضای کتاب جدید فرهاد حسن‌زاده

آیین رونمایی و جشن امضای مجموعه کتاب جدید فرهاد حسن‌زاده با عنوان «قصه‌های زرنگ» چهارشنبه (26 بهمن‌ماه) در شهرکتاب ابن‌سینا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ این مجموعه، پنج جلدی است و هر کدام عنوان مستقل، تصویرگری مختص به خود و البته از همه مهم‌تر، قصه‌هایی عجیب دارند؛ قصه‌هایی که البته زیاد هم عجیب نیستند.

دنیای امروز خوبی‌ها و بدی‌های فراوانی دارد. آدم‌بزرگ‌ها در مسیر زندگی‌شان باتجربه و پخته شده‌اند؛ اما بچه‌ها در حالی که مراحل رشد را طی می‌کنند، به زشتی‌ها و زیبایی‌ها نگاه ساده‌ای دارند. این سادگی ممکن است باعث آسیب و آزارشان بشود. داستان‌ها به عنوان مکمل آموزشی می‌توانند مهارت‌های زندگی را به کودکان بیاموزند؛ به شرطی که به اندازه کافی جذاب، شیرین و بازیگوشانه باشد.

مجموعه پنج جلدی «قصه‌های زرنگ» تلاشی است برای بیان و آموزش غیرمستقیم مهارت‌های زندگی.

داستان «پدربزرگ‌های هله‌هوله‌خور» روایتی است از درک متقابل و ارتباط بین‌نسلی نوه‌ها و سالخورده‌ها و در عین‌حال به مهارت کنترل خشم و دوست‌یابی توجه دارد.

داستان «خر پرنده» به بچه‌های خجالتی می‌پردازد و با قصه‌ای ساده و سرراست سخن از ارتباط امن با مهمان‌ها و همچنین خودباوری، حتی با وجود نقص‌عضو به میان می‌آورد.

داستان «هاپولی ناز و ملوس» داستانی ضدفریب است که مهارت «نه» گفتن را در کودکان در قالب داستانی پرکشش و هیجان‌انگیز به نمایش می‌گذارد.

داستان «لولوی قصه‌گو» نگاهی دارد به تنهایی کودکان و ترس از تاریکی و موجودات خیالی. در عین‌حال مخاطبان از نگاه دیگری با فلسفه‌ی موجودی خیالی به نام لولو آشنا می‌شوند که از سرزمین قصه‌ها آمده است.

در داستان «آقاغول خوشگل و مشگل» اعضای یک خانواده چهارنفره در قالب یک بازی نمایشی در خانه تمرین مهارت «خودمراقبتی» و دوری از تماس بدنی افراد غریبه می‌کنند.

اگر دوست دارید با اثر جدید فرهاد حسن‌زاده، نویسنده نام‌آشنای ادبیات کودک و نوجوان بیشتر آشنا شوید گزارش ایبنا را درباره آن بخوانید.

آیین رونمایی و جشن امضای مجموعه کتاب «قصه‌های زرنگ» با حضور فرهاد حسن‌زاده، نویسنده اثر و بهار اخوان، تصویرگر کتاب، چهارشنبه (26 بهمن‌ماه) ساعت 16 در شهرکتاب ابن سینا به نشانی شهرک قدس (غرب)، خیابان خوردین، خیابان ایران‌زمین، جنب فرهنگسرای ابن‌سینا، شهرکتاب ابن سینا برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها