صلواتیان از سبک به کاررفته در تصویرسازی کتاب «سربازنامه» گفت: رویکرد تصویرگری این کتاب واقعی است؛ اما ساده شده و در بعضی تصاویر خیالانگیز. دلیل این رویکرد هم قالب شعری متن است. فضای تصاویر هم به پیروی از متن حماسی و پرتحرک کار شده است. روش اجرا هم با اکولین است. در اکثر تصاویر از نمادها و نشانهها بهره بردهام تا مفاهیم تصویر عمیقتر شود. از لایههای پنهان بصری هم کمک گرفتهام.
تصویرگر کتاب «سربازنامه» از ویژگیهای تصویر در کتاب کودک گفت و ادامه داد: این یک بحث تخصصی است و در یکی دو جمله خیلی حق مطلب ادا نمیشود؛ اما از مهمترین ویژگیهای تصویرگری کتاب کودک، صمیمی، شفاف و متناسب با دنیای ذهنی کودکان بودن است. تصویرگری در شیوه اجرا در برخورد با ابزارهای نوظهور از سه حال خارج نیست؛ یا بدون استفاده از ابزارهای دیجیتال یا کاملا دیجیتال و یا تلفیقی از هر دو.
صلواتیان از نحوه تلفیق بین شخصیتهای اسطورهای و حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید حاج قاسم، یک شخصیت چند بعدی است و یکی از مهمترین جلوههای شخصیتی او وجه حماسی سردار است. این کار را هم راحت و هم منسجم کرد. زمان باید بگذرد تا قدر و قیمت حاج قاسم درک شود. هنور زمان درک حقیقت این انسان بینظیر فرا نرسیده است.
وی درباره پیامهایی صحبت کرد که در روند دنبال کردن داستان از طریق تصویر به مخاطب ارسال میشود و افزود: در یک اتفاق هنری، گاهی هنرمند بر موضوع سوار است و گاهی موضوع بر هنرمند. این یک قاعده است. تصویرگری هم از این قاعده مستثنی نیست. گاهی تصویرگر متن را جلو میبرد و گاهی متن تصویرگر را.
این هنرمند در انتها در بیان آرزویش گفت: نمیخواهم شعاری صحبت کنم و این را قلبی میگویم؛ آرزویم این است که حاج قاسم نگاهی به ما بکند، شاید کار ما هم راه بیفتد.
نظر شما