مدیرعامل مجمع نوشتافزار ایرانی و اسلامی؛
جایزه فیروزه در رسیدن به زیستبوم تولید کالاهای فرهنگی خلاق نقش اساسی موثر است
مدیرعامل مجمع نوشتافزار ایرانی و اسلامی معتقد است، برای شکلگیری زیستبوم مناسب تولید، توزیع، عرضه، ترویج و مصرف کالاهای فرهنگی بسیاری از دستگاههای کشور میتوانند نقشآفرینی کنند.
وی با اشاره به نقش نهادها و سازمانهای فرهنگی درحمایت از جایزه فیروزه و کالاهای فرهنگی ایرانی گفت: وقتی ما از کالاهای فرهنگی حرف میزنیم، به ابعاد مختلفی اشاره داریم، بعد صنعتی، بعد اقتصادی، بعد رسانهای نیز در کنار فرهنگ مطرح هستند، برای شکل گیری زیست بوم مناسب تولید، توزیع، عرضه، ترویج و مصرف کالاهای فرهنگی بسیاری از دستگاههای کشور میتوانند نقش آفرینی کنند، متاسفانه در این زمینه وقتی فعالیت دستگاهها را بررسی میکنیم، میبینم که توجه لازم را به موضوع ندارند، از این جهت میتوانند با توجه به ظرفیتهایی که دارند ـ برخی خود مصرفکننده هستند یا ظرفیت ترویج دارند، وارد میدان شده و به پیشبرد اهداف جایزه فیروزه کمک کنند.
حسینی با اشاره به اینکه جایزه فیروزه میتواند در این مسیر و فرایند نقشآفرینی کند، گفت: با توجه به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خود برگزار کننده اصلی جشنواره فیروزه است، میتوانند در حضور و نقشآفرینی دستگاهها و نهادها در حمایت از این عرصهها و محصولات کمک کند، چرا که این حمایتها باید هوشمندانه باشد، مقطعی نباشد و به یک نوعی حمایت به گونهای باشد که این چرخه به صورت پایدار شکل بگیرد و به صورت مقطعی شاهد این نباشیم که از یک محصول خاص حمایت شود.
مدیرعامل مجمع نوشتافزار ایرانیـ اسللامی با اشاره به ظرفیتهای کالاهای فرهنگی داخل برای صادرات تصریح کرد: با توجه به نگاه بلند و خوبی که اهالی فرهنگ ما دارند و عقبه و ظرفیتی که در نگاه و فرهنگ تمدنی ما وجود دارد، از کالاهای فرهنگی ایرانی استقبال میشود، بنابراین در مقابل فرهنگ تمدنی غرب که برخی مفاهیم مثل خانواده را در معرض تهدید قرار داده است، ما میتوانیم با مفاهیمی که مقوم چنین موضوعاتی است مثل خانواده، ارزشهای انسانی و الهی این ظرفیتها و محتوا را رواج دهیم، در حوزه کشورهای فارسی زبان، کشورهای همسایه و ... با توجه به موضوعات و اشتراکات فرهنگی میتواتنیم موفقتر هم باشیم. البته لزوما هر کالایی که در داخل مورد استقبال قرار میگیرد، را نمیتوان در محیط بینالمللی عرضه کرد، بلکه باید با اقتضائات بومی مقصد همسو باشد.
به گزارش ایبنا؛ به نقل از وی در پایان گفت: جایزه فیروزه در ادامه مسیری که طی میکند، میتواند به فعالیت ترویجی و توزیعی در حوزه کالاهای فرهنگی نیز جوایزی اهدا کند، به عبارت دیگر علاوه بر تولیدکنندهها، فرایند توزیع و عرضه را نیز مدنظر قرار دهد.
نظر شما