مدیر روابط عمومی انتشارات معارف با تاکید بر نقش تولید محتوا در جذب مخاطب، بیان کرد: ناشران به تولید محتوا و نیاز مخاطب دقت کنند.
وی تصریح کرد: طبیعتاً به خاطر تورم و گرانی که وجود داشت قیمت کتابها تغییر پیدا کرده بود اما از نظر تعداد عنوان فروش رشد زیادی داشته است.
اخوی افزود: برخی از کتابها ما با استقبال خوبی روبرو شد ضمن اینکه حضور برخی از مسئولین، افراد فرهنگی و موثر در نمایشگاه و غرفه ما نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده بود.
مدیر روابط عمومی انتشارات معارف با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در غرفه انتشارات معارف، یادآور شد: آقا ابتدا دو کتاب راجع به محمدرضا و رضا شاه پهلوی تورق کردند و از آنها گذر نمودند. مریم نقاشان کتاب «قاره سبز» را که به تازگی نوشته به رهبر معرفی کردند و بعد کتابهای «داعشهای کراواتی» دیدند و درباره آن کتاب گفتند ما اینها را میشناسیم و خوب میشناسیم.
وی ادامه داد: در نهایت در بخش کتابهای پرفروش دو کتاب «تندتر از عقربهها حرکت کن» و «ستارهها چیدنی نیستند» را خدمت حضرت ایشان معرفی کردیم که کتاب «ستارهها چیدنی نیستند» درباره هویت زن و بحث پوشش است، این کلیت حضور مقام معظم رهبری در غرفه نشر ما بود و ما تنها کتاب «قاره سبز» حضور ایشان اهدا کردیم.
این فعال حوزه نشر، بیان کرد: آینده ناشران استانی به نظر الحمدالله رو به رشد است و هر چقدر محتوا و نیاز مخاطب مورد دقت قرار گیرد، نشر و حوزه کتاب جای خودش را به مرور زمان پیدا میکند.
وی افزود: اگر ناشر غنی از محتوا باشد و تلاش کند با محتوا و نیاز به مخاطب نزدیک شود، قطعا خواننده پیدا خواهد کرد.
اخوی یادآور شد: امسال گرچه برخی ناشرها، نویسندهها و افراد فرهنگی به نمایشگاه نیامدند اما به لطف خدا حضور مخاطب خیلی زیاد بود و از روز اول شاهد حضور گرم و پررنگ مخاطب در نمایشگاه و غرفه انتشارات معارف بودیم.
نظر شما