پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
از مسابقه کتابخوانی و رونمایی کتاب تا نشست هم‌اندیشی و همایش

خراسان‌رضوی - در این بسته خبری از سیر تا پیاز برنامه‌های کتاب‌محور در مشهد و شهرستان‌های استان خراسان‌رضوی را بخوانید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در مشهد، در این هفته برنامه‌های متعددی در حوزه فرهنگ، هنر و به ویژه کتاب در خراسان‌رضوی و علی‌الخصوص مشهد برگزار شد که حجم عظیم آن‌ها به مناسبت میلاد امام رضا(ع) و دهه کرامت بود.

خراسان رضوی قدرت برتر صنایع خلاق فرهنگی

سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در نشست هم اندیشی با مدیران پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی قدرت برتر صنایع خلاق فرهنگی است و با مانع زدایی در این موضوع رابطه بین هویت، نوآوری و اقتصاد در بافت ایرانی و اسلامی حاصل می‌شود.
 
وی ادامه داد: اگر به صنایع فرهنگی توجه نشود، مدیریت روانی جامعه از دست می رود، وقتی از اولویت آن سخن به میان می‌آید نشان از غفلت در این خصوص در سال‌های گذشته دارد.



مسابقه کتابخوانی «شکوه رضوان»

همزمان با ایام دهه کرامت مسابقه کتابخوانی «شکوه رضوان» با محوریت کتاب های «در پرتو خورشید»، «دورتاب» و «سرزمین بی هیس هیس» برای رده های سنی بزرگسال، نوجوان و کودک در حال برگزاری است. علی اکبر روحی گل خطمی مدیر مؤسسه شهید روحی در مشهد مقدس گفت: این مسابقه فرهنگی با محوریت کتاب‌های «در پرتو خورشید»، «دورتاب» و «سرزمین بی هیس هیس» برای رده های سنی بزرگسال، نوجوان و کودک در نظر گرفته شده است.

روحی تصریح کرد: علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه می توانند در ایام دهه کرامت به سایت www.mketab.ir مراجعه کنند.


 
دانش آموز نیشابوری برگزیده مهرواره ملی قصه گویی «من کشورم را دوست دارم»

عسل سادات میرعلمدار دانش آموز نیشابوری با قصه زال و سیمرغ برگزیده دومین مهرواره ملی قصه گویی «من کشورم را دوست دارم» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد.بیش از ۱۰۰۰ اثر از استان‌هایی مانند تهران، کرمانشاه، فارس، زنجان و حتی از خارج از کشور به این جشنواره رسیده بد و در آیین پایانی از ۲۶ اثر برتر که از سوی هیئت داوران انتخاب شده قدردانی شد.  آئین پایانی دومین مهرواره ملی قصه گویی «من کشورم را دوست دارم» همزمان با دهه فرخنده کرامت در شهرستان گناباد  برگزار و از برگزیدگان تجلیل شد.




نشست تخصصی «دیباچه‌ای بر بایستگی مکتب هنر رضوی» برگزار شد

به مناسبت دهه کرامت، نشست تخصصی «دیباچه‌ای بر بایستگی مکتب هنر رضوی» با مشارکت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و گروه هنر بنیاد پژوهش‌های اسلامی این آستان مقدس، در حاشیه همایش نخست «پدیدآورندگان آثار مکتوب رضوی» در جوار حرم مطهر حضرت رضا(ع) برپا شد. 

همایش نخست پدیدآورندگان آثار مکتوب رضوی نیز از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با مشارکت سایر نهادهای علمی و فرهنگی این آستان مقدس و با حضور جمعی از اندیشمندان، صاحبنظران و پژوهشگران کشور، هشتم خردادماه در ساختمان این بنیاد در مشهدمقدس برگزار شد.



چهارمین دوره جایزه ادبی استاد محمد قهرمان در ایستگاه پایانی

مراسم چهارمین دوره جایزه ادبی استاد محمد قهرمان با معرفی نفرات برتر در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در چهارمین دوره جایزه ادبی استاد محمد قهرمان، دکتر «علیرضا فرجامی» با اثر «کلیات اشعار وقاری طبسی یزدی» به عنوان برگزیده و دکتر «هومن یوسف دهی» با اثر «کلیات اشرف مازندرانی» به عنوان شایسته تقدیر در بخش اصلی و «زهرا سالاری» با رساله «بوطیقای شعر لهجه، مطالعه موردی اشعار محمد قهرمان» به عنوان اثر شایسته لوح سپاس در بخش ویژه معرفی شدند.

در نخستین دوره این جایزه ادبی در اردیبهشت‌ ۱۳۹۷ کتاب تذکره نفایس‌المآثر اثر کامی قزوینی به تصحیح دکتر سعید شفیعیون، عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان برگزیده و در دومین و سومین دوره در اردیبهشت‌ ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ به ترتیب کتاب رسائل طغرای مشهدی به تصحیح سید محمد صاحبی و رساله وسعت مشرب: صلح و آزادگی؛ رشد و دگردیسی یک اندیشه در سبک هندی نوشته فاطمه رضوی اثر شایسته تقدیر شده‌اند.




پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در مشهد آغاز بکار کرد

اجلاسیه پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) با پیام آیت‌ الله جوادی آملی در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی همزمان با دهه کرامت آغاز بکار کرد.

در این مراسم پس از پیام تصویری حضرت آیت‌الله جوادی آملی، تولیت آستان قدس رضوی و نیز اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه در ایران و همچنین استاد محمد عاصی مفسر قرآن و امام جماعت منتخب مرکز اسلامی واشینگتن سخنرانی کردند.




شب شعر «شهدای جبهه مقاومت» در مشهد

شب شعر «شهدای جبهه مقاومت» به همت ستاد برگزاری گرامیداشت شهید مدافع حرم حسن قاسمی دانا برگزار شد. همزمان با نهمین سالگرد شهادت اولین شهید مدافع حرم مشهدی حسن قاسمی دانا شب شعر شهدای جبهه مقاومت با حضور خانواده‌های شهدا و میهمانان ویژه شعر و ادبیات کشور علیرضا قزوه، شاعران مطرح بین‌المللی از کشورهای فلسطین، سوریه، تاجیکستان، پاکستان و افغانستان  در سینما هویزه مشهد برگزار شد.



کنگره ملی بزرگداشت ۲ هزار شهید سبزوار

اجلاسیه کنکره ملی بزرگداشت ۲ هزار شهید دیار سربداران با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، علما، طلاب، روحانیون، نخبگان، مسئولان ارشد کشوری، لشکری، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم در سالن ورزشی اختصاصی هندبال شهید حمیدرضا الداغی این شهرستان با شکوه خاصی برگزار شد.

این محفل شهدایی پس از رونمایی پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به مردم و عوامل کنکره ملی برزگداشت ۲ هزار شهید سبزوار آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها