شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
بانک «حاتم» در حال تکمیل است/ هر پژوهشگری به راحتی می‌تواند از مؤسسه سند دریافت کند

رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی گفت: ما بانک اطلاعاتی به نام «حاتم» درست کردیم که شامل تعداد زیادی از کتاب‌ها و اسناد است که قابلیت جست‌وجو دارد. البته این بانک روز به روز در حال تکمیل شدن است.

حجت‌الاسلام احمد خزائی، رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: مسئله فراهم کردن سند خیلی مهم است گاه ما با جان کندن باید سند را بگیریم و گاهی اوقات دو یا سه سال دریافت سند طول می‌کشد.

او افزود: من از همین تریبون از مراکز اسنادی دولتی می‌خواهم که دیگر به بلوغ و رشد برسند و تسهیلات فراهم کنند. چون اسناد برای ترشی انداختن و قبر و قیامت نیست، این اسناد برای مصالح و ملاط تاریخ است و پژوهشگری که می‌خواهد درباره رویدادهای تاریخ معاصر پژوهش کند باید اسناد در اختیارش قرار بگیرد. زمانش رسیده که از خست و انقباض بایگانی‌ها بکاهند و انبساطی ایجاد کنند که کار قدری روان‌تر انجام شود. 

خزائی درباره ارائه اسناد به پژوهشگران در مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی عنوان کرد: اینجا رسما اعلام می‌کنم هر پژوهشگری با هر سلیقه و گرایشی از هر نقطه کشور به مؤسسه مراجعه کنند، هر تعداد اسناد داشته باشیم در اختیارشان قرار می‌دهیم.

رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی بیان کرد: اسناد ما طبقه‌بندی شده نیست و برای انتشار به دست ما رسیده است. در همین زمینه باید بگویم ما یک بانک اطلاعاتی به نام «حاتم» درست کردیم که شامل تعداد زیادی از کتاب‌ها و اسناد است که قابلیت جست‌وجو دارد. البته این بانک روز به روز در حال تکمیل شدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها