چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
شرحی دست اول و کشاف از چگونگی رقم خوردن حوادث در «خاطرات جنگ جهانی دوم»

هاینتس گودریان در مجموعه «خاطرات جنگ جهانی دوم» با بیان خاطراتش، شرحی دست اول و کشاف از چگونگی رقم خوردن حوادث مربوط به ارتش آلمان و خود جنگ ترسیم کرده است که در هیچ کتاب تاریخی که نویسندگان غرب به بدان پرداخته‌اند رویت نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، انتشارات آرمان رشد «مجموعه خاطرات جنگ جهانی دوم» به قلم هاینتس گودریان با ترجمه محمد قهرمانی را به چاپ رساند. 

ژنرال ارتشبد هاینتس گودریان، نویسنده کتاب، بنیانگذار نیروی زرهی ارتش آلمان و نخستین لشکرها و سپاه تانک در قوای مسلح جهان بوده است. نام او با جنگ‌های برق‌آسای آلمان گره خورده؛ چرا که او نقش اساسی در نظریه‌پردازی و اجرای آن در جنگ جهانی دوم (1945 تا 1939) داشته است. او در سرگذشت خود به طور دقیق به واکاوی لحظه به لحظه تاسیس نیروی زرهی، با وجود مخالفت‌ها و انبوه مشکلات ناشی از تحریم نظامی آلمان پس از جنگ جهانی اول می‌پردازد و سپس در دوره هیتلر و شکوفایی قدرت نظامی آلمان را بازگو می‌کند، شرح دقیق ملاقات‌های او با هیتلر و سایر سران حزب نازی و ارتش آورده شده است و نویسنده در این راه از خاطرات مکتوب و حافظه استثنایی خود در بیان جزئیات کامل استمداد می‌جوید. 

در دوره جنگ نیز به توضیح مراحل گوناگون جنگ جهانی دوم و بازگویی نقش فعال خود در آن، به عنوان فرمانده سپاه و ارتش زرهی و سپس بازرسی و رئیس ارتش کل پرداخته است. با بیان این مطالب شرحی دست اول و کشاف از چگونگی رقم خوردن حوادث مربوط به ارتش آلمان و خود جنگ ترسیم کرده است که در هیچ کتاب تاریخی که نویسندگان غرب به بدان پرداخته‌اند رویت نمی‌شود.

هاینتس ویلهلم گودریان (به آلمانی: [ɡuˈdeːʁi̯an]؛ 17 ژوئن 1888 - 14 مه 1954) یک ژنرال آلمانی در طول جنگ جهانی دوم بود که پس از جنگ، خاطره نویس موفقی شد. او که از پیشگامان اولیه و طرفدار رویکرد "Blitzkrieg" بود، نقش اصلی را در توسعه مفهوم تقسیم پانزر ایفا کرد. در سال 1936 بازرس نیروهای موتوری شد.در آغاز جنگ جهانی دوم، گودریان یک سپاه زرهی را در حمله به لهستان رهبری کرد. در طول تهاجم به فرانسه، او واحدهای زرهی را که از طریق جنگل آردن حمله کردند و در نبرد سدان بر دفاع متفقین غلبه کردند...

انتشارات آرمان رشد «مجموعه خاطرات جنگ جهانی دوم» به قلم هاینتس گودریان با ترجمه محمد قهرمانی را در 260 صفحه به بهای 200 هزار تومان به چاپ رساند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها