سه‌شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
کتاب زیربنای انتقال دانش بشریت است

هرمزگان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان گفت: کتاب زیربنای انتقال دانش بشریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس،  امینه دریانورد سه شنبه در نخستین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بشاگرد با «محوریت توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی» ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت‌گرفته در زمینه توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در شهرستان گفت: فعالیت‌های فرهنگی و جهادی در بشاگرد با نگاه ویژه دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری دقیق و علمی می‌تواند نتایج خوبی را در آینده به‌همراه داشته باشد.

وی افزود: برای ارتقای علمی و فرهنگی و پرورش استعدادها در جامعه باید منابع مالی خوبی در اختیار داشت زیرا منابع مالی همراه با منابع علمی خوب است که می‌تواند منابع انسانی عالی پرورش دهد.  

وی تصریح کرد: زیربنای انتقال و انتشار علم و دانش بشریت درطول نسل‌ها کتاب بوده‌است و برای پرورش نسل نو باید کتاب‌های متناسب با گروه سنی کودک و نوجوان در کتابخانه‌ها قرار داد و با اجرای برنامه‌های جانبی کتاب محور و زیباسازی محیط کتابخانه‌ها، کودکان و نوجوانان را جذب این محیط فرهنگی کرد.  

این مسئول بیان کرد: تغییر وضعیت نیروها و جذب نیروی کتاب‌دار جدید براساس عملکرد کتابخانه‌های شهرستان در جذب اعضا و میزان امانت و اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی می‌باشد و باید تلاش کرد تا کاستی‌ها در میزان فضای سرانه مطالعه در شهرستان بشاگرد مرتفع شود.

فرماندار شهرستان بشاگرد نیز در این خصوص گفت: مسئله اصلی در حوزه کتاب جذب کتابخوان و توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی است و باید برای تقویت این مسئله همفکری و همکاری لازم بین متولیان کتاب و دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرستان صورت گیرد.

یعقوب داد علی‌زاده افزود: با پیگیری‌های صورت‌گرفته برای تأسیس کتابخانه در شهر سردشت، مرکز شهرستان بشاگرد درحال تأمین زمین مناسب با جانمایی و کاربری فرهنگی از سوی سازمان مسکن و شهرسازی هستیم تا بتوانیم از ظرفیت دستگاه‌های دولتی و خیرین برای احداث کتابخانه اقدام کنیم.

همچنین امام‌جمعه بشاگرد، هم گفت: رشد سطح مطالعه و آگاهی در جامعه، رشد معنویات افراد را  به‌همراه دارد.  

حجت الاسلام حسین غلامی در ادامه بیان داشت: برنامه‌های صداوسیما و فضای مجازی نتوانستند جایگزین کتاب شوند زیرا کارکرد کتاب متفاوت است. مسئولین در مسیر آبادانی کشور در هر زمینه‌ای نیازمند کتاب هستند و همه باید در راستای مسئولیت اجتماعی خود به کتاب اهمیت دهند.
نخستین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بشاگرد با حضور امینه دریانورد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ یعقوب داد علی‌زاده، فرماندار شهرستان؛ حجت‌الاسلام حسین غلامی، امام جمعه بشاگرد؛ محمد جباری، رئیس اداره آموزش‌وپرورش؛ جواد امیری، شهردار سردشت؛ بخشداران و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن، علی اعتمادی رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان بشاگرد،مهدی جنگجو  کارشناس انجمن‌های استان در فرمانداری شهرستان بشاگرد برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها