شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
تشکیل «سازمان مطالعه و نشر» نشانه بازآفرینی فعالیت‌های کتاب‌محور جهاد دانشگاهی است

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی درباره تغییر در سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی گفت: به‌دنبال این تغییر، اینکه این سازمان در حوزه نشر چه جهت‌گیری داشته باشد، یکی از مسائل بنیادین است که باید به آن پرداخت.

به گزارش سرویس مدیریت کتاب خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، نخستين گردهمايی رؤسای شعب سازمان ترويج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی، با حضور علیرضا کلانتر، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، حامد علی‌اکبرزاده، رئیس سازمان ترويج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهي، شنبه(31 تیر‌ماه) در سالن شهید صبوری معاونت فرهنگی سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی برگزار شد.

در این نشست کلانتر، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با اشاره به اهمیت حوزه نشر در جهاد دانشگاهی، عنوان کرد: یکی از اقدامات ارزشمند جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگ، توجه به نشر و اولویت قرار دادن آن است که مسئولیت سنگینی بود چراکه خلائی در سازمان از این نظر حس می‌شد و جهاد دانشگاهی تلاش کرد در زمینه تامین کتاب‌های آموزشی به نیاز دانشجویان پاسخ دهد و از این لحاظ، جهاد دانشگاهی در نظر افکار عمومی و جامعه دانشگاهی دارای جایگاه ویژه‌ای است. انتشار ۱۲ هزار عنوان کتاب، نشان از تلاش همه همکاران در این مدت است تا کتابی اثرگذار ارائه دهند و در پایان، این نام دارای جایگاه درخشانی است.

وی افزود: دو تبریک بگویم؛ نخست اینکه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، نخستین سازمانی است که در گام دوم انقلاب به بازآفرینی خود همت گماشت؛ بنابراین چند محور را در دستور کار خود قرار دادیم و آن تغییر و تحول در رویدادهایی فرهنگی و فعل فرهنگی به این معنی که رویدادهای فرهنگی با چه فرآیندی انجام شود، است. بازآفرینی تحول‌ها و رویدادهای فرهنگی و نسبت آن با مجموع فعالیت‌هایی که جهاد دانشگاهی درحال انجام دادن است، به معنای واقعی می‌تواند در نوع همکاری در جهاد دانشگاهی نقش داشته باشد. این تغییر در ساختار را تبریک می‌گویم امیدواریم در این گام جدید موفق باشند.

کلانتر ادامه داد: تبریک دوم برای این است که اخیرا مطلع شدیم رئیس سازمان ترويج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهي به عضویت شورای بررسی کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درآمده است که امیدواریم در این حوزه موفق باشد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با بیان اینکه تغییری که در سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی هوشمندانه بود، گفت:‌ اگر بپذیریم این تغییر هوشمندانه درباره سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی انجام شده، در حوزه نشر باید برای خود مشخص‌تر کنیم؛ اینکه این سازمان در این حوزه چه جهت‌گیری داشته باشد، یکی از مسائل بنیادین است که باید به آن پرداخت. بیانات مقام معظم‌رهبری درباره کتابخوانی، باید به لحاظ مبانی فکری و علمی در نظر گرفته شود و در گام دوم انقلاب نیز می‌توان به این موضوع اتکا کرد.

وی افزود: نقد مبانی فکری جبهه مقابل از طریق نشر و کتاب بسیار مهم به‌شمار می‌رود و جهاددانشگاهی در ابتدای تاسیس، این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است. سازمان ترويج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهي نیز با توجه به این موضوع باید محکم‌تر قدم بردارد و در فعالیت‌ها، برجسته‌تر و پاسخگوتر باشد و به انتشار کتاب‌ و منابع نشر برای نقد جبهه مقابل انقلاب بپردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها