دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
۲۰۰ نفر برای طرح ملی « بشری » در خراسان شمالی ثبت نام کردند

خراسان شمالی- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در طرح ملی «بشری» ویژه مدرسین، مربیان قرآن کریم و افراد آشنا به تجوید بیش از ۲۰۰ نفر نام‌نویسی کرده‌اند.

تقی صادقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، با اشاره به نام‌نویسی ۲۰۰ نفر از علاقمندان در طرح ملی بشری اظهار کرد: از این تعداد ۷۰ نفر از بجنورد، ۵۰ نفر از اسفراین، ۳۵ نفر از شیروان، ۴۵ نفر هم از شهرستان‌های فاروج، جاجرم، مانه و سملقان، گرمه و راز و جرگلان شرکت کرده‌اند. 
 
وی ادامه داد: موسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج بجنورد با مشارکت دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان دوره تربیت مربی قرآن کریم را در قالب طرح ملی «بشری» با حضور اساتید کشوری در خراسان‌شمالی برگزار می‌کند.
 
صادقی با بیان اینکه آموزش در این طرح با بهره‌گیری از مکتب پیامبر اسلام (ص) به صورت گفتاری و شنیداری انجام می‌شود و این دوره مسیری برای تدریس آسان در حوزه‌های مختلف روخوانی و روانخوانی قرآن کریم است، تصریح کرد: این طرح به گونه ای برنامه‌ریزی خواهد شد که بر اساس آن، اکثریت مردم توانایی آموزش درست روخوانی و روانخوانی قرآن را به دست می‌آورند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی فراگیری قرآن به سبک پیامبر مکرم اسلام (ص)، آموزش به روش آکادمیک، ارائه ی محتوا و مطالب آموزشی استاندارد، جلوگیری از اتلاف زمان،پرورش افراد با سطح علمی و آموزشی بالا برای فعالیت در امور قرآنی، ساده سازی یادگیری قرآن و مهندسی تلاوت را از اهداف این طرح برشمرد.
 
صادقی خاطرنشان کرد: خراسان‌شمالی از ۱۸ تا ۲۱ مرداد ماه سال جاری به مدت چهار روز میزبان شرکت کنندگان دارای صلاحیت در طرح ملی «بشری» ویژه مدرسین، مربیان قرآن کریم و افراد آشنا به تجوید در محل دانشگاه بجنورد خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها