سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
انتخاب آگاهانه موجب درک مسیر رسانه در استان خوزستان شد

خوزستان -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: انتخاب روز شهادت شهید صارمی در ماموریت رسانه‌ای و در غربت و دور از شهر خود، انتخابی آگاهانه و الهام‌بخش بوده است و همین انتخاب آگاهانه مسیر رسانه را در خوزستان را پررنگ کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، مجید منادی پیش از ظهر سه شنبه در نشست کرسی آزاداندیشی خوزستان و
رسانه در جمع اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان، بیان کرد:  شهید محمود صارمی و سایر خبرنگاران شهید جان شیرین را در مسیر حرفه خبرنگاری گذاردند در حالی‌که از قبل مخاطرات و اهمیت این صحنه و رسالت را می دانستند.

منادی با بیان اینکه این انتخاب آگاهانه موجب درک  مسیر رسانه در  استان خوزستان و با حضور خبرنگاران ، عکاسان و سایر فعالان رسانه‌ای شد، عنوان کرد:ک متر استانی با این میزان ظرفیت‌های فرهنگی، دینی ، اجتماعی ، اقتصادی ،حادثه و رخدادهای شیرین خاصی دارد.

وی با بیان اینکه هر برش تاریخ خوزستان شاهد صحنه هایی است که شاید یک روی آن تلخ و غم بار اما روی دیگر آن شیرینی، صلابت و عظمت مردم این دیار را به تصویر می‌کشد، اظهار کرد: از دفاع مقدس و دفاع از حرم گرفته تا رخدادهای طبیعی مثل سیل، زلزله، کم آبی و حوادث تروریستی، همگی با حضور اصحاب رسانه حمایت شدند و  تا امروز در کنار تلخی‌ها آن حوادث به نماد حضور مردم سلحشور، با اعتقاد راسخ تبدیل شدند.

وی با بیان اینکه روز خبرنگار جنبه نمادین دارد تا خبرنگاران نگاه ویژه دولت و حاکمیت را لمس کنند، عنوان کرد: در روز خبرنگار در نظر داریم با مشارکت دستگاه‌های اجرایی با قدرت و قوت برنامه ویژه و خاصی را برگزار کنیم.

وی ضمن گلایه از نبود توجه برخی از مسئولان به خبرنگاران اظهار کرد: برخی از مسئولان استانی در بحران‌ها و اتفاقات خاص پاسخگوی اصحاب رسانه نیستند این مهم علاوه بر عدم توجه به رسانه، آسیب های جدی برای کشور نیز دارد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان در این نشست گفت: نقش خبرنگاران در رسالت عرصه پیام‌رسانی به مردم تشابهی با نقش انبیاء دارد.

محبوبه ایزدپناه با بیان اینکه ایام محرم بزرگ‌ترین نفش‌آفرینی تاریخ اسلام در عصر رسانه اتفاق افتاده را تجلی کرده است، اظهار کرد: نقش رسانه حضرت زینب (س) و امام سجاد(ع) در واقعه عاشورا و بعد از آن ایفا کرد ،موجب زنده ماندن کربلا در طول قرن‌ها شده است.

وی ادامه داد: اگر حضرت زینب(س) این نقش را به این کیفیت برعهده نداشت، به طور یقین عاشورا و کربلایی هم زنده نمی‌ماند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان ضمن تأکید به خبرنگاران در انتقال مطالب صریح و صادقانه عنوان کرد: امپراطوری رسانه در دنیا تلاش می‌کند روشنگری مسیر را براساس اصالت سود خود پیش ببرد و هدف‌شان محدود کردن صدای اسلام در دنیا است.
​​​​​​
وی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید واسطه بین مردم و دولت و برعکس آن باشند، اضافه کرد: ما در جایی زندگی می‌کنیم که در مسیر صعود قرار داریم و رسیدن به قله سختی‌های خاص خود را دارد و رسالت اصحاب رسانه انتقال و دستاوردهای دولت به مردم و بیان کردن نیازمندی‌های مردم با پیام امیدآفرینی به دور از سیاه‌نمایی، صادقانه و شفاف است.
 
 
 
 
 
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها