یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
کتاب «گام گام تا داستان سفر اربعین» به مهمانان کوچک امام حسین (ع) اهدا شد

کردستان – مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان از اهدای کتاب «گام گام تا داستان سفر اربعین» به زائران کوچک کربلا خبر داد و گفت: این کتاب‌ها در موکب کانون در مرز باشماق مریوان اهدا می‌شود.

حمیدرضا گوهری به خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در مریوان اظهار کرد: به کودکان و نوجوانانی که در موکب مهمانان کوچک امام حسین (ع) کانون پروررش فکری کردستان در مرز باشماق حضور می‌یابند و در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی این موکب شرکت می‌کنند، کتاب «گام گام تا داستان سفر اربعین» اهدا می‌شود.

وی افزود: طراحی این کتاب با هدف مشارکت کودک در فرآیند شکل‌گیری قصه و برقراری ارتباط نزدیک با شخصیت‌های اصلی آن (طاها و نورا) انجام شده است و به کمک نقاشی، تکه چسبانی، خاطره‌نویسی و... از بچه‌ها می‌خواهد تا برداشت‌های خود را از داستان بیان کنند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان بیان کرد: کلر ژوبرت و زهرا فلسفی نویسندگی کتاب «گام گام تا داستان سفر اربعین» را بر عهده داشتند و زهرا فلسفی طراح و تصویرساز آن است.

گوهری با اشاره به محتوای این کتاب گفت: در این کتاب می‌خوانیم که طاها و نورا همراه با پدر و مادرشان راهی پیاده‌روی اربعین می‌شوند. امسال اولین سالی است که آنها به این سفر می‌روند، در طی مسیر کلی اتفاق‌های جدید برایشان می‌افتد و دوستان تازه‌ای پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه این کتاب فقط یک داستان نیست، اضافه کرد: فعالیت‌های زیادی در کتاب هست که بچه‌ها را همراه با طاها و نورا مشغول یک تجربه هیجان‌انگیز می‌کند. کودکان می‌توانند نقاشی بکشند، رنگ‌آمیزی کنند و خاطره‌های هر روز پیاده‌روی را در کتاب‌شان یادداشت کنند تا وقتی از سفر برگشتند برای همیشه آنها را ثبت کرده باشند و یادشان نرود.

گوهری یادآوری کرد: کتاب «گام گام تا داستان سفر اربعین» در ۲۰ هزار نسخه و ۳۶ صفحه رنگی با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انتشارات فانوس دریایی منتشر شده است و در نقاط مرزی و مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر کشور توزیع شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها