پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
حدود 15 عنوان کتاب تخصصی به ازای هر عضو کانون پرورش فکری در گلستان وجود دارد

گلستان- سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: ۱۴هزار و ۲۵۰نفر کودک در استان گلستان عضو کانون هستند و در کنار خدمات گوناگون از ۲۱۳هزار جلد کتاب تخصصی بهره مند می‌شوند که بر این اساس حدود 15 عنوان کتاب تخصصی به ازای هر عضو کانون وجود دارد.

الهه غیناقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در گرگان، ضمن تبریک ولادت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) و تبریک پیشاپیش هفته ملی کودک،گفت: در حال حاضر حدود 213 هزار جلد کتاب تخصصی برای 14هزار و 250 نفر کودک عضو کانون در کتابخانه های کانون وجود دارد که به طور میانگین به ازای هرعضو حدود 15 کتاب قابل بهره برداری است.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار بیش از 420 هزار کودک در استان گلستان در حال حاضر زندگی می‌کنند، افزود: باور دارم با حمایت و همدلی و همراهی مسئولان و توسعه زیرساخت‌ها می‌توانیم جامعه بیشتری از کودکان گلستانی را به عضویت کانون در آورده و برای رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان و کمک به شکوفایی استعدادهای آن ها که از اهداف و ماموریت های کانون است بیش از گذشته یاری کنیم.

الهه غیناقی سپس به هفته ملی کودک که از تاریخ 15 تا 21 مهر ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» در استان گلستان نیز با برنامه های متعدد و متنوع برگزار خواهد شد، اشاره کرد و افزود: در 18 مرکز فرهنگی هنری ثابت و 6 کتابخانه سیار با هدف انگیز بخشی و امیدآفرینی بیش از یکصد برنامه را ویژه این ایام اجرا خواهیم کرد.

وی به برخی از برنامه های کتاب محور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان ویژه هفته کودک در سال جاری اشاره کرد و گفت: اهدای کتاب و گل به کودکان بیمار و نیز افتتاح کتابخانه در بیمارستان‌ها و نشست‌های قصه‌گویی از جمله برنامه‌های کانون با محوریت کتاب در هفته کودک خواهد بود.

الهه غیناقی، ضمن دعوت از عموم مردم به حضور در برنامه های پیش بینی شده ویژه هفته کودک در استان گلستان، ادامه داد: عمو فتیله‌ای‌ها در ورزشگاه آزادی گرگان به صورت رایگان در عصر روز شنبه 15 مهرماه مصادف با روز نخست هفته کودک و عضوگیری رایگان کودکان، افتتاح مرکز نجوم و پارک رباتیک،تجلیل از 20فرزند کودک شهید و کارگاه‌های آموزشی متعدد از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایبنا، روز و هفته ملی کودک از مهمترین مناسبت‌هایی است که همه ساله در کشورهای مختلف به منظور توجه به حقوق کودکان و برنامه‌ریزی برای بهبود شرایط زندگی آنان برگزار می‌شود.

در این هفته، اقدام‌هایی از سوی دولت، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط انجام می‌شود تا مسائل مربوط به کودکان مورد توجه قرار گیرد. برنامه‌هایی نظیر نشست‌ها، کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های آموزشی برگزار می‌شود تا آگاهی‌افزایی درباره حقوق کودکان به وجود آید و توجه بیشتری به مسائل آنان معطوف شده و راهکارهایی برای حفاظت از حقوق آنان ارائه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها