سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۹
نمایش‌هاي خانگی اقتباسي، فرهنگ‌سازند

حجت‌الاسلام زم- رئیس هیات مدیره انجمن صنفی ویدئو رسانه - در ضيافت افطار هنرمندان و فيلمنامه‌نويسان ‌گفت: باید به نمایش خانگی به عنوان عنصری نگاه کنیم که مردم را به فرهنگ نزدیک‌تر می‌کند. چرا كه عمده نمايش‌هاي خانگي اثرگذار،اقتباس از آثار ادبي اند كه به وقت خود فرهنگ‌سازند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايران)، به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی ویدئو رسانه کشور، حجت الاسلام محمدعلی زم که شب گذشته با گرامیداشت یاد و خاطره سیف‌الله داد و با حضور جمع کثیري از دست اندرکاران سینمای ایران و فعالان حوزه ویدئو رسانه سخن مي گفت، افزود: زحمات سیف‌الله داد را قدر می‌نهیم. چون زمانی که وی به مدیریت سینما رسید، نگاهش به مساله نمایش خانگی به عنوان یک ضرورت بود و امروز می‌بینیم که رقمی نزدیک به ده میلیارد تومان در این صنعت در حال گردش است، که رقمی به مراتب بسیار بالاتر از سرمایه در گردش سینماست. 

محمد علی زم در بخشی از سخنان خود با اشاره به تاریخچه حضور ویدئو در کشور گفت: زمانی که ویدئو رسانه در کشور ما متولد شد، موضوع و موجودی ناقص الخلقه بود، زیرا هیچ چشم انداز و آینده نگری در بدو تولدش نسبت به آن وجود نداشت و از سویی نیز با یک تاخیر سه دهه‌ای نسبت به دنیا كارش را آغاز کرد. 

حجت الاسلام زم در خاتمه سخنانش اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک با توسعه این صنعت و بهره‌گيري‌هاي بيشتر از اقتباس‌هاي ادبي، نه تنها اشتغال‌زایی در این مجموعه افزایش یابد، بلكه تولیدات مفيد فرهنگي جدی‌تر شود.

در این برنامه که اجرای آن را مصطفی محمودی بر عهده داشت، محمد علی حسین‌نژاد و منوچهر محمدی به عنوان تهيه‌كنندگان سينما، به گوشه‌هایی از خصایص اخلاقی، کاری و رفتاری سیف‌الله داد در زمان حیاتش اشاره و خاطراتی را از این هنرمند سینمای ایران برای حاضران بازگو کردند.

محمودی همچنین در قسمت‌های مختلف ضیافت افطار انجمن صنفی ویدئو رسانه کشور، بخش‌هایی از صحیفه سجادیه، احادیثی از پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) و همچنین اشعاری از شاعران بزرگ چون سعدی و حافظ را در وصف ماه مبارک رمضان برای حاضران قرائت کرد.

در خاتمه این مراسم لوح تقدیری از سوی انجمن صنفی ویدئو رسانه کشور به پاس قدردانی از زحمات و تلاش‌های سیف‌الله داد توسط محمد حسن پزشک، مدیر عامل موزه سینما به خانواده وی تقدیم شد. 

در این مراسم مديران موسسات ويدئو رسانه كشور و كارخانجات توليد كننده لوح فشرده، كارگردانان، فيلمنامه‌نويسان، تهيه‌كنندگان، ‌بازيگران،‌ مستندسازان، آهنگسازان، مديران دفاتر پخش سينمايي و تنی چند از مدیران معاونت سینمایی وزارت ارشاد حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها