چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸
ضرورت تکمیل تالار مرکزی کردستان/ انتظار ۲۰ ساله در سرزمین فرهنگ و هنر پایان می‌یابد؟

کردستان - سرزمین فرهنگ و هنر، پایان این هفته میزبان رئیس جمهور و هیئت دولت است و تکمیل پروژه ساخت تالار مرکزی سنندج توسط فعالان عرصه فرهنگ و هنر از رئیس جمهور مطالبه شده است.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): سفرهای استانی رئیس جمهور و بازدیدهای میدانی هیئت دولت سیزدهم از مراکز استان‌ها، رهاوردهای ارزشمندی دارد و باعث توسعه و آبادانی در ایران اسلامی شده است.

در دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به فرهنگ و هنر شده و در دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور، رقم مصوبات این حوزه افزایش یافت و این نشان‌دهنده تأثیر حوزه فرهنگ و هنر در جامعه است.

دومین سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به کردستان آخر هفته جاری در حالی اتفاق می افتد که ۱۵ ماه از سفر اول آیت الله رئیسی به این استان می‌گذرد و در این سفر شاهد افتتاح ۱۱ پروژه کلان به عنوان مطالبات چندین ساله کردستانی‌ها هستیم.

تکمیل تالار مرکزی سنندج، مطالبه مردمی حوزه فرهنگ و هنر کردستان

تالار مرکزی شهر سنندج که در نیمه اول سال ۸۲ با هدف بازسازی تخریب شد، اکنون با گذشت بیش از ۱۹ سال حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچون میراثی پرهزینه برای دولت سیزدهم به یادگار مانده است.

تالار مرکزی سنندج با ۱۴ هزار مترمربع زیربنا بزرگترین پروژه فرهنگی هنری غرب کشور است، این پروژه در پنج طبقه با ظرفیت تالار هزار و ۲۰۰ نفره و سالن چندمنظوره سینما، تئاتر و موسیقی پیش‌بینی شده است، پلاتوهای متعدد، کارگاه دکور، کارگاه لباس، کارگاه رنگ، نگارخانه، سایت اداری، پارکینگ، مهمانسرای VIP و دسترسی آسان معلولان به تمامی بخش‌ها از جمله مشخصات این پروژه است.

ضرورت تکمیل تالار مرکزی کردستان / انتظار ۲۰ ساله در سرزمین فرهنگ و هنر پایان می‌یابد؟

این روزها که خبر سفر رئیس جمهور به استان کردستان پیچیده است، تعدادی از اهالی فرهنگ و هنر کردستان در پاسخ به خبرنگار ایبنا در خصوص مهمترین مطالبه مردمی از رئیس جمهور خواستار تکمیل و افتتاح پروژه تالار مرکزی سنندج شدند و اظهار امیدواری کردند در سفر رئیس جمهور به کردستان اعتبار تکمیل این پروژه تخصیص یابد و این پروژه نیمه تمام نیز به سرانجام برسد.

پایان ۲۰ سال انتظار

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲۵ خرداد امسال در سفر یک روزه به استان کردستان و در بازدید از پروژه تالار مرکزی سنندج این نوید را به مردم استان داد که تا قبل از پایان دولت سیزدهم این پروژه به بهره برداری می‌رسد.

محمدمهدی اسماعیلی در آن بازدید با اشاره به بازدید دو سال گذشته خود از این پروژه گفت: در این دو سال با همت استاندار کردستان و مصوبات سفر استانی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه هزینه شد و در حال حاضر به ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

ضرورت تکمیل تالار مرکزی کردستان / انتظار ۲۰ ساله در سرزمین فرهنگ و هنر پایان می‌یابد؟


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما این قول را به مردم استان کردستان و شهر سنندج می دهیم که تا قبل از پایان دولت و در سال ۱۴۰۴ این پروژه به بهره‌برداری برسد و به انتظار ۲۰ ساله مردم این دیار پایان دهیم.

بارش برنامه‌های فرهنگی و نشاط اجتماعی در کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت سال ۸۸ که کردستان را سرزمین هنر و فرهنگ معرفی کردند، اظهار کرد: زبان هنر در این استان زبان گویا و تاثیرگذاری است و معظم له به حق و حکیمانه کردستان را توصیف کردند.

علی‌اصغر دریایی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در سال جاری افزود: با بارش‌های برنامه‌ای که در سال ۱۴۰۲ داشتیم، خوشبختانه در همه شهرهای استان شاهد نشاط اجتماعی و اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری مختلف بودیم.

وی ضمن قدردانی از نگاه ویژه و فرهنگی وزیر متبوع در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در کردستان اظهار امیدواری کرد: با حضور رئیس جمهور و وزیر ارشاد شاهد شکوفایی و رونق بیشتر فرهنگ و هنر در استان باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان همچنین از استاندار و مسئولان استان به خاطر توجه ویژه به فعالیت‌های فرهنگی قدردانی و تاکید کرد: با حمایت‌های استاندار کردستان و همه مسئولان استان توانسته‌ایم عدالت فرهنگی را در همه شهرهای استان محقق کنیم.

شاید استان کردستان در دور اول سفرهای ریاست جمهور جزو استان‌های آخر کشور بود، اما در دور دوم سفرهای آیت‌الله رئیسی این استان از استان‌های اول سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت است که افتتاح پروژه‌های نیمه تمام، دیدارهای مردمی، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، اساتید، نخبگان، فعالان فرهنگی و سیاسی از جمله برنامه‌هایی است که برای این سفر پیش‌بینی شده است.

به اذعان مدیران ارشد استان، تلاش شده است مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری به سمت و سویی برود که راهبردهای اثربخشی داشته باشد که رعایت اصل توسعه همه جانبه، متوازن و پایدار، توسعه بر مبنای قابلیت‌ها و فرصت‌ها در شهرستان‌ها، برنامه‌ریزی مکان‌محور و موضوع پایه، اتمام پروژه‌های نیمه تمام، توجه به خدمات عمومی و محلات حاشیه‌نشین و محیط زیست و توجه به منابع آب و خاک از جمله راهبردها و اصولی است که تلاش شده در مصوبات سفر به آن توجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها