چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
افزایش ۱۰۰ درصدی آثار ارسال شده به کتاب سال بانوان

قم - مدیر جامعه الزهرا (س) از افزایش ۱۰۰ درصدی آثار ارسال شده به کتاب سال بانوان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، سیده زهره برقعی ظهر چهارشنبه در نشست خبری چهارمین همایش ملی کتاب سال بانوان گفت: از مجموع آثار ارسال شده به دبیرخانه همایش، ۲۶۰ جلد کتاب، ۱۵۰ عدد مقاله که ۱۰۰ درصد نویسندگان آن بانوان بوده است و ۳۶ رساله سطح چهار و دکتری، که آثار ارسال شده تا پایان مهرماه امسال نسبت به همایش قبل ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش پایان شهریور ماه امسال بود که تا آذر تمدید شد و بنا به تقاضای مولفان مجدداً تا پایان خرداد ۱۴۰۳ تمدید شد.

مدیر جامعه الزهرا (س) قم افزود: آثار صرفاً باید به صورت فیزیکی ارسال شود و ارسال یک جلد اثر کافی است ضمن اینکه شرکت کنندگان قبل از ارسال آثار باید در سایت همایش نیز ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: جامعه الزهرا و حوزه های علمیه خواهران برنامه های متعددی دارند تا نقش علمی بانوان در جامعه و ایجاد تمدن نوین اسلامی ایفا شود و این نقش مورد تاکید امامین انقلاب بوده و می باشد و یکی از برنامه ها برای نیل به این هدف برگزاری همایش کتاب سال بانوان است.

سرآمد شدن بانوان در کل جهان هدف همایش کتاب سال بانوان است

صدیقه شاکری معاون پژوهش جامعه الزهرا (س) در بخشی از این نشست گفت: تا سال ۱۴۱۵ برگزاری پنج همایش کتاب سال بانوان دیگر برنامه ریزی شده است. با توجه به ویژگی‌هایی چون مقتضیات فرهنگی و جغرافیای تاریخی اخلاق اسلامی مبنی بر استحکام خانواده، برخورداری از دانش پیشرفته و توانمندی در تولید علم و آثار مبتنی بر منابع اسلامی و انسانی و الهام بخش شدن همایش به صورت موثر برای تحکیم الگوی زنان موفق با توجه به نیازهای منطقه ای و اقلیمی تصمیم بر برگزاری همایش کتاب سال بانوان به شکل بین‌المللی گرفته شده است.

دبیر علمی همایش کتاب سال بانوان نیز یادآور شد: میراث مکتوب بانوان در تمدن اسلامی مغفول واقع شده است و در طول تاریخ بانوانی هستند که آثار مکتوبی دارند و از اهداف همایش کتاب سال بانوان این است که این بانوان فرهیخته از حاشیه خارج شده و سرآمد بانوان در کل جهان باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها