چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸
ترویج مطالعه اولویت نمایشگاه کتاب تبریز/ برگزاری ۸۰ برنامه جنبی در حاشیه نمایشگاه

آذربایجان شرقی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تلاش کرده‌ایم نمایشگاه کتاب تبریز فقط محل فروش کتاب نباشد، گفت: برای ما مهم است که علاوه بر عرضه‌ کتاب، فرهنگ کتابخوانی و مطالعه نیز بین عموم مردم تبریز گسترش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تبریز، محمدحسین بلاغی عصر چهارشنبه، در مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب، با بیان اینکه امروز را با کسانی که با کتاب مانوس هستند، جشن می‌گیریم اظهار داشت: امروز لحظات شیرینی را سپری می‌کنیم، لحظاتی که مربوط به عموم مردم، نخبگان و فرهیختگان است و آن را به عنوان آگاهی، علم و کتاب جشن می‌گیریم.

وی با بیان اینکه خوشحالیم که با تمامی سختی‌ها و مشکلات نمایشگاه کتاب برگزار شد، گفت: نزدیک به چهار سالی می‌شود که نمایشگاه کتاب به دلیل مشکلاتی از جمله پاندمی کرونا برگزار نشد ولی امروز با همت و پیگیری استاندار و حمایت وزیر ارشاد، برگزاری این نمایشگاه به نتیجه رسید.

بلاغی با اشاره به برگزاری بیش از ۸۰ برنامه جنبی در حوزه‌های مختلفی از جمله کتاب، نقد و رونمایی و حجاب و عفاف و خانواده، روایت آذربایجان در نمایشگاه کتاب تبریز عنوان کرد: برای اولین بار طبق سخنان مقام معظم رهبری در خصوص آذربایجان، غرفه روایت آذربایجان و پیشرفت را در نمایشگاه کتاب ایجاد کرده‌ایم، همچنین پاویون غزه نیز در نمایشگاه کتاب تبریز برپا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: همچنین بخش کنگره ۱۰ هزار شهید نیز در برنامه‌های جنبی نمایشگاه گنجانده شده است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری گفت: نزدیک به ۸۰ رسانه فعال آذربایجان شرقی در این نمایشگاه حضور دارند، به طوری‌که امروز در یک فرایند آگاهانه و عادلانه و جهت‌دار، تمامی رسانه ها پای کار کتاب هستند.

بلاغی با اشاره به برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف در کنار نمایشگاه کتاب تبریز عنوان کرد: در نمایشگاه حجاب شرکت کنندگانی از کشورهای افغانستان و عراق نیز داریم، همچنین روز جمعه نیز مهمان‌هایی از لبنان و فلسطین در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز اولین و بزرگ ترین نمایشگاه حجاب استان نیز برگزار شده است، به طوری که بیش از ۱۰۰ تولید کننده در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با قدردانی از زحمات ناشران استان گفت: ناشران تبریز که ماندند و باعث سرافرازی تبریز شدند شایسته تقدیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها